Nowoczesny konsument kupuje na wielu urządzeniach

Rafał Krzyżański

17-03-2014
Nowoczesny konsument kupuje na wielu urządzeniach

Ponad 60 proc. Brytyjczyków korzysta w ciągu z dnia z co najmniej dwóch urządzeń (smartfon, tablet, laptop, komputer stacjonarny). Na to wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Facebooka we współpracy z GfK – rozpoczynamy działania na smartfonie po to, aby skończyć na większym ekranie – tablecie czy desktopie.

Wyobraźmy sobie sytuację, w której oglądamy telewizję i widzimy reklamę interesującego produktu. Najpierw bierzemy do ręki smartfona – nie trzeba czekać aż się włączy, jest zawsze pod ręką i gotowy do pracy. Możemy swobodnie sprawdzić cenę, opis, recenzje, itd. Jednak badania pokazują, że kupić wolimy na większym ekranie. W tym momencie wygrywa tablet, laptop lub komputer stacjonarny.

Przełączanie się między urządzeniami w Wielkiej Brytanii

Ponad 60 proc. Brytyjczyków korzysta w ciągu dnia z co najmniej dwóch urządzeń, 25 proc. używa trzech urządzeń. Nie jest to trudne, zwróciwszy uwagę na penetrację smartfonów w społeczeństwie oraz ilość aplikacji mobilnych, które na nich instalujemy. Inne badania opublikowane przez Business Insider pokazują więcej – kiedy i z jakiego urządzenia korzystamy.

wróćmy jednak do badania Facebooka i GfK:

  • 40 proc. dorosłych użytkowników sieci w Wielkiej Brytanii zaczyna aktywność na jednym urządzeniu, a kończy na innym;
  • 54 proc. posiadaczy dwóch urządzeń przełącza się miedzy nimi, aby dokończyć zadania;
  • 73 proc. posiadaczy trzech urządzeń korzysta z nich wykonując jedno zadanie.
Powyższym trendom na pewno sprzyja synchronizacja danych w chmurze. Sam często zapisuję coś na smartfonie lub tablecie po to, aby następnego dnia uruchomić laptopa w biurze i skorzystać z chociażby sporządzonych wieczorem notatek, czy wykorzystać zapisany w Feedly artykuł.
Wyniki badania wskazują także najczęstsze czynności wykonywane na urządzeniach, i tak:
Komunikacja
77 proc. dorosłych Brytyjczyków wykorzystuje smartfon do komunikowania się i nie, nie chodzi tu tylko o dzwonienie i SMS-owanie. Wyniki traktują także o aktywnościach w mediach społecznościowych.
Produktywność
86 proc. dorosłych internautów z Wielkiej Brytanii korzysta z laptopa lub desktopa w domu oraz w biurze.
Rozrywka
50 proc. użytkowników tabletów dzieli swoje urządzenie z innymi członkami rodziny traktując urządzenie jako “centrum rozrywki”.
Z tych kilku danych z badania płyną bardzo ważne wnioski dla marek czy firm e-commercowych:
1. Klienci oczekują synchronizacji między urządzeniami. Jako zalogowany użytkownik w aplikacji na smartfonie dodaję coś do koszyka, włączam laptopa i po zalogowaniu chciałbym móc dokończyć proces zakupu mojego koszyka.
2. Klienci nie chcą odczuwać zmiany urządzenia – niech podróż zakupowa będzie płynna i tak prosta i czytelna, jak to tylko możliwe.
Spełnienie powyższych zasad jest wyjściem naprzeciw ewolucji mobilnej, a także ewolucji zachować konsumentów, które z niej wynikają. Warto przygotować się na nowy typ konsumenta, który jest już widoczny w Wielkiej Brytanii.
zdjęcie na okładce: flickr.com

Komentarze:

Comments

comments