Personalizacja i aplikacje mobilne zdominują przyszłość marketingu

Personalizacja i aplikacje mobilne zdominują przyszłość marketingu

Gartnera już rok temu podawał, że do roku 2017 aplikacje mobilne zostaną pobrane na smartfony i tablety ponad 268 miliardów razy, generując obroty w wysokości 77 mld dolarów i stając się tym samym najpopularniejszym rozwiązaniem cyfrowym na świecie. Ich przeciętny użytkownik będzie każdego dnia udostępniał dane na swój temat ponad 100 różnym aplikacjom.

Aplikacje mobilne są nie tylko coraz chętniej wykorzystywanym przez konsumentów rozwiązaniem, lecz również cennym źródłem danych dotyczących ich zwyczajów, upodobań, cech i zachowań. Informacje tego rodzaju są coraz częściej udostępniane przez użytkowników, którzy w zamian otrzymują bardziej dopasowane do siebie oferty i rekomendacje. Przekłada się to na spersonalizowaną reklamę, która według badań ma 10-krotnie lepszą konwersję niż zwykłe kreacje.

Ludzie lubią rekomendacje

Według najnowszych danych 53 proc. osób robiących zakupy online twierdzi, że personalizacja jest dla nich korzystna, a 45 proc. konsumentów woli robić zakupy poprzez te strony, które zapewniają im spersonalizowane rekomendacje.

57 proc. konsumentów podaje swoje dane osobiste jeżeli w zamian otrzymują określone korzyści. Tyle samo osób chce pozostawić swoje dane na stronie internetowej pod warunkiem, że zostają one wykorzystane w odpowiedzialny sposób. Według Capgemini ponad 60 proc. konsumentów docenia fakt, że sklepy internetowe zapamiętują ich dane osobowe i informacje dotyczące płatności, co pozwala na przyspieszenie transakcji.

Trend ten oznacza, że firmy chcące pozyskać nowych i utrzymać dotychczasowych klientów, będą musiały postawić na spersonalizowaną komunikację nastawioną na konkretnych odbiorców.

Komentarze:

Comments

comments