Jak promować się podczas eventu za pomocą mobile na przykładzie Super Bowl 2017
Wczoraj wieczorem setki milionów widzów na całym świecie skierowało swe oczy na stadion NRG w Huston, w oczekiwaniu na sportowe emocje 51 mistrzostw footballu amerykańskiego. Super Bowl to jednak nie tylko święto sportu, ale też wspaniały pokaz marketingowego kunsztu prezentowanego w przerwie reklamowej. Największe firmy płacą nawet 5 milionów dolarów za emisję 30 sekundowego spotu. Tak wielkie wydarzenie, jak amerykański Big Game to idealne miejsce na przeprowadzenie oryginalnych promocji.
Jedną z najbardziej niestandardowych akcji zbudowanych około Super Bowl jest kampania chipsów Tostitos. W tym roku po raz pierwszy nie zdecydowali się na emisje spotu, za to przygotowali limitowaną wersję opakowań na chipsy z wbudowanym… alkomatem i tagiem NFC. Alkomat, a właściwe czujnik podłączony do mikrokontrolera, skalibrowany jest na wyczuwanie nawet drobnych śladów alkoholu w ludzkim oddechu. Jeśli jakakolwiek ilość alkoholu zostanie wykryta, obrazek kierownicy na opakowaniu zabarwi się na czerwono oraz pojawi się kod zniżkowy do UBERa i ostrzeżenie przed kierowaniem po spożyciu alkoholu. Dodatkowo zbliżenie paczki do telefonu – dzięki wbudowanemu tagowi NFC – pozwoli bezpośrednio zamówić UBERa z 10$ zniżką.
Po pierwsze zdumiewająca jest ilość elektroniki jaką można upchnąć do paczki chipsów, po drugie bardzo fajny sposób na kolaboracje promującą dwie kompletnie ze sobą nie związane firmy, korzystając z blasku wielkiego medialnego wydarzenia.
Kia chatbot
Pod koniec 2016 roku producent samochodów Kia zaimplementował na swoim fanpage chatbota, którego nazwał NiroBot – na cześć swojego nowego modelu hybrydowego Kia Niro. Do tej pory za pomocą bota można było zdobyć informację o najnowszej hybrydzie Kia, przejrzeć galerię zdjęć czy samouczki lub nawet umówić się na jazdę próbną. Jeśli bot nie potrafi rozwiązać jakiegoś problemu to przekierowuje rozmowę do „normalnego” BOKu. Z okazji Super Bowl premiera klipu Kia odbyła się właśnie za pomocą tego bota.
To fajnie kształtuje wizerunek firmy jako obytej w nowych technologiach i pozwala się wybić wśród zalewu akcji z okazji mistrzostw footballowych.
Social media i wideo na żywo
Wix.com, portal pozwalający w łatwy sposób samemu zbudować stronę internetową, startuje swoją kampanię w transmisjach na żywo za pomocą YouTube Live i Facebook Live – jest to pierwszy taki przypadek w historii. Dla odmiany Honda uzupełnia swój telewizyjny spot krótkimi klipami i zdjęciami na Snapchacie oraz daje możliwość ze skorzystania ze specjalnie stworzonej na tą okazję nakładki i filtrów.
Spot reklamowy
Od zeszłego roku popularność zyskuje nie tylko mobile, jako kanał, w którym się można reklamować, ale też usługi mobile są reklamowane w najdroższych telewizyjnych spotach. Prym wiodą reklamy gier mobilnych. Nie dziwi więc, że w reklamach gier mobilnych biorą udział takie gwiazdy jak Liam Neeson czy Arnold Schwarzenegger. W tym roku też reklamowały się gry, ale nie tylko. Sprawdźcie sami.
Asystent głosowy Google Home
Mobile Strike ponownie ze Schwarzeneggerem
The Battle of Evony
World of Tanks
Komentarze:
Comments