Dwa razy więcej pobrań Nawigacji Panorama Firm niż zakładano

Łukasz Kłosowski

05-09-2014
Dwa razy więcej pobrań Nawigacji Panorama Firm niż zakładano

Marketer/Klient:

Eniro Polska Sp. z o.o.

Agencja:

Kampania realizowana i koordynowana przez Eniro Polska

Czas trwania kampanii (akcji):

kwiecień – wrzesień 2014 r.

Wykorzystane media:

1. Kanały cyfrowe: SEM, online, mobile, media społecznościowe (reklama display,  różne modele rozliczeń: CPM, CPC, FF; reklama wideo).

2. Media tradycyjne: outdoor (formaty: 6×3, 12×4, wielki format), radio

Cel:

1. Ilościowy: 50 tys. pobrań aplikacji Nawigacja Panorama Firm (łącznie dla iOS i Androida) do końca 2014 roku.

2. Jakościowy: wzmocnienie wizerunku marki Panorama Firm. Panorama Firm wraz z nową funkcjonalnością Nawigacja nie tylko wyszukuje produkty i usługi, ale także prowadzi użytkownika bezpośrednio do drzwi szukanej firmy.

Opis:

Komunikacja na temat nowego produktu została rozłożona na 5 etapów:

1. Przygotowanie strategii komunikacji:

a. Budowanie kompetencji w nowej kategorii – testowanie, doradztwo

b. Rola i know-how eksperta zewnętrznego – Paweł Kacperek z lokalizacja.info

c. Pozycjonowanie i dobór właściwych argumentów w kreacji

d. Landing page kampanii

e. Optymalne wykorzystanie kanałów wewnętrznych i zewnętrznych

2. Komunikacja wewnętrzna:

a. Wdrożenie produktu – faza tzw. „cichego wdrożenia”: testy, szkolenia, komunikacja skierowana do pracowników zwłaszcza do działów sprzedaży

b. Przygotowanie cyfrowej kartki świątecznej (Wielkanoc), w której zabawne kurczaki podróżują do Warszawy korzystając z Nawigacji Panorama Firm. Kartka  wielkanocna została wysłana do klientów (w formie newslettera świątecznego), do parterów, dostawców oraz znajomych pracowników Eniro Polska.

c. Zabawa dla pracowników Eniro, tak by stali się ambasadorami nowego produktu. Zabawa odbyła się podczas 4-dniowego długiego weekendu majowego. W tym celu został specjalnie dobrany kontekst dla produktu nawigacyjnego – okres wyjazdów, spotkań ze znajomymi poza miejscem zamieszkania. Założeniem było osiągnięcie 5 tys. pobrań po długim weekendzie majowym, a nagrodą – lody dla wszystkich pracowników firmy. Cel został osiągnięty w 2 dni!

3. Komunikacja social media:

a) Cyfrowa kartka świąteczna (Wielkanoc) na FB/YT – od tego momentu kanały social media cały czas towarzyszą kampanii

b) film z kampanii FB/YT:

4. Komunikacja zewnętrzna public relations:

a. śniadanie prasowe dla 10 selektywnie wybranych dziennikarzy/blogerów (kryteria doboru – publikacja online, tematyka: nowe technologie, mobile, motoryzacja)

b. premiera produktu dla wybranych mediów online z udziałem eksperta – Pawła Kacperka z lokalizacja.info

c. osiągnięcie ponad 30 tys. pobrań w ciągu 2 tygodni od premiery produktu

5. Kampania reklamowa:

1. etap kampanii: informacyjno – edukacyjny

Czas trwania: kwiecień – czerwiec 2014 r.

Zakres kampanii: przedstawienie użytkownikom zalet produktu Nawigacja Panorama Firm (offline, bezpłatna, polski lektor, mapy TomTom) – przekonanie ich o przydatności produktu oraz zachęcenie do podjęcia racjonalnej decyzji o pobraniu Nawigacji Panorama Firm

Layout: informacyjny przekaz, komunikowanie zalet produktu

2. etap kampanii: informacyjno-emocjonalny

Termin: czerwiec – sierpień 2014 r. – rozpoczęta równolegle z letnim sezonem urlopowym

Zakres: przypomnienie głównych zalet produktu oraz zachęcenie do korzystania z nawigacji nie tylko w samochodzie (jako GPS), ale także np. podczas jazdy na rowerze, czy pieszych wycieczek

3. etap kampanii: informacyjny

Termin: koniec sierpnia – wrzesień 2014 r.

Zakres: przypomnienie ważnych cech produktu Nawigacja Panorama Firm (bezpłatna, nawiguje do drzwi szukanej firmy) oraz przypomnienie o kompatybilnym działaniu z mobilną wyszukiwarką Panorama Firm, dostępną pod adresem panoramafirm.pl (Responsive Web Design)

Layout: 2 linie kreatywne: informacyjna oraz kontekstowa

Wyniki:

Liczba pobrań osiągnęła blisko 80 tys. (iOS i Android). Ok. 70 proc. instalacji jest aktywnych

W związku z szybką realizacją założonego celu ilościowego nastąpiła rewizja planu na 100 tys. pobrań do końca 2014 roku.

Komentarze:

Comments

comments