Dzięki dynamicznej kreacji skuteczność rectangle wzrosła o 345 proc.

6 czerwca 2017

Klient:

PKO Bank Polski

Agencja: 

Mobext (Havas Media Group)

Czas trwania kampanii: 

1 kwietnia – 15 maja 2017

Wykorzystane media: 

Mobilny serwis ogłoszeniowy Sprzedajemy.pl

Cel:

Promocja pożyczki gotówkowej MiniRatka

Opis: 

Pożyczka gotówkowa to trudny produkt do promocji. Należy zidentyfikować użytkowników, którzy mają intencje zakupowe i kontekstowo zaproponować im atrakcyjne finansowanie. KPI (kluczowe wskaźniki efektywności) kampanii sprzedażowej to pozyskanie możliwie dużej liczby leadów kontaktowych osób zainteresowanych ofertą MiniRatki.

Ze względu na mniejszy komfort pisania stereotypowo uznaje się, że bariera wypełniania formularza w mobile, w porównaniu z desktopem, jest stosunkowo duża. Strategia kampanii MiniRatki polegała na selekcji placementów reklamowych, gdzie kontekst zakupów był jednoznaczny. Wykorzystano także atrakcyjne kreacje, które wyróżniały komunikację z natłoku standardowych banerów.

Po analizie wybór padł na platformę ogłoszeniową Sprzedajemy.pl, odwiedzaną miesięcznie przez blisko 2 mln mobilnych użytkowników. Do promocji wykorzystano standardowy format rectangle (300×250 px) z dynamiczną kreacją. Stworzono mechanizm integrując kreację PKO wraz z prezentacją zdjęcia produktu, którego zakupem użytkownik byłby potencjalnie zainteresowany.

 

Wyniki:

3 mln odsłon kreacji reklamowej, dotarcie do ponad 850 tys. użytkowników oraz 35 tys. kliknięć w kreację reklamową. Średnia klikalność kreacji mierzona wskaźnikiem CTR była na poziomie 1,98 proc. Według Gemius Direct Effect udało się uzyskać wynik o 345 proc. wyższy, od średniego CTR kampanii kredytów na tym samym placemencie reklamowym (porównanie do 2 innych kampanii kredytu realizowanych w 2017 roku). Kampania przełożyła się na leady kontaktowe i sprzedaż.

Co ciekawe liczba jakościowych leadów była wyższa, niż z kampanii display, social media (Facebook), czy wideo (YouTube). Wynik przewyższały jedynie działania z obszaru performance marketingu, e-mail marketingu oraz kampanii w wyszukiwarce.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X