Dzięki dynamicznej kreacji jej skuteczność wzrosła ponad 6 razy

GoMobi.pl

06-06-2017
Dzięki dynamicznej kreacji jej skuteczność wzrosła ponad 6 razy

Klient:

PKO Bank Polski

Agencja: 

Mobext (Havas Media Group)

Czas trwania kampanii: 

1 kwietnia – 15 maja 2017

Wykorzystane media: 

Mobilny serwis ogłoszeniowy Sprzedajemy.pl

Wyzwanie: 

Pożyczka gotówkowa jest trudnym produktem do promocji. Należy zidentyfikować użytkowników, którzy mają potrzebę zakupową i w odpowiednim momencie zaproponować im atrakcyjne finansowanie. Dodatkowym wyzwaniem jest bariera wypełniania formularza na platformach mobilnych. W porównaniu z desktopem skłonność do ich wypełniania na mobile jest znacznie niższa.

Cel:

Celem kampanii było pozyskanie jak największej liczby leadów kontaktowych osób zainteresowanych ofertą pożyczki gotówkowej Mini Ratka.

Realizacja:

Rozwiązanie polegało na wyborze partnera reklamowego, u którego kontekst zakupów będzie jednoznaczny. Po analizie wybrano platformę ogłoszeniową Sprzedajemy.pl, odwiedzaną miesięcznie przez blisko 2 mln mobilnych użytkowników.

Aby dodatkowo wpisać się w kontekst zakupów wykorzystano format kreatywny, który wyróżniał się wśród standardowych banerów. Kluczem do jego sukcesu był mechanizm pozwalający na umieszczenie w kreacji zdjęcia aktualnie oglądanego przez użytkownika produktu. Taka integracja doskonale pokazała Mini Ratkę jako drogę do realizacji dowolnego wymarzonego zakupu.

 

Wyniki:

Wyniki kampanii udowodniły, że jej idea przewodnia doskonale sprawdziła się w praktyce. Średnia klikalność kreacji mierzona wskaźnikiem CTR była na poziomie 1,03% co oznacza, że udało się uzyskać wynik ponad 6 razy wyższy, od średniego CTR kampanii pożyczek na tym samym placemencie reklamowym (porównanie do średniego CTR kampanii pożyczek różnych instytucji realizowanych w 2017 roku na poziomie 0,14%).

 

Komentarze:

Comments

comments