Kampania content marketingowa na przykładzie Tic Taca

5 grudnia 2014

Celem kampanii było dotarcie do młodej grupy celowej (tzw. millennialsów) poprzez najlepiej dopasowane kanały, w tym mobile.

Marketer/Klient:

Ferrero Polska

Agencja:

Kampania realizowana i koordynowana przez dom mediowy Vizeum. Kreacje oraz aplikacja mobilna zostały stworzone przez agencję Isobar oraz Hypermedia.

Czas trwania kampanii:

maj-sierpień 2014

Wykorzystane media:

1. Kanały cyfrowe: Facebook (promocja postów z newsami w modelu CPC), Google search, Mobile Google Display Network, sieci mobilne (emisje w modelu CPD), reklamy w komunikatorze Skype (w wersji desktop oraz mobile), kampania display w modelu RTB emisja na portalach horyzontalnych.

2. Media tradycyjne: w trakcie trwania kampanii w telewizji emitowane były 15` i 30` spoty promujące pastylki Tic Tac, w których pojawiła się dodatkowo informacja o starcie platformy What’s Fresh Now. Dodatkowo w 8 największych miastach Polski wykorzystano 399 nośników Digital OOH w metrze oraz centrach handlowych.

Wszystkie kreacje reklamowe wyświetlane w największych portalach informacyjnych, sieci Google oraz na nośnikach Digital OOH tworzone były w oparciu o trend real-time marketingu. Codziennie spośród tysięcy informacji publikowanych w serwisie What’s Fresh Now, wybierane były trzy najciekawsze, do których dodawano zabawne komentarze pastylek Tic i Tac. Dzięki, odwołaniu się w kreacjach do bieżących wydarzeń ze świata oraz dodając w czasie rzeczywistym dopasowane do kontekstu marki komentarze, starano się przekazać odbiorcom ideę świeżości produktu.

Opis:

Stworzono dedykowaną platformę Whatsfreshnow.pl – za tworzenie treści na stronę odpowiada zespół redaktorów portalu MSN.com. Platforma What’s Fresh Now codziennie dostarcza użytkownikom porcję najświeższych informacji w takich kategoriach jak lifestyle, sport, natura czy technologia. Każdy news był opatrzony zabawnym komentarzem brand heroes, czyli pastylek Tic i Tac.

Przygotowana została darmowa aplikacja mobilna What’s Fresh Now, która jest mobilnym odpowiednikiem platformy internetowej. Dzięki niej użytkownicy byli na bieżąco informowani o najciekawszych wydarzeniach z kategorii lifestyle, sport, nauka i technologia. Dodatkowo aplikacja pozwala dzielić się najciekawszymi wiadomościami ze znajomymi na portalach społecznościowych oraz przeglądać archiwum w trybie offline.

Wyniki:

Od początku istnienia aplikacji mobilnej Whatsfreshnow.pl pobrało ją ponad 20 tys. użytkowników z Polski, którzy wygenerowali ponad 107 tys. sesji w trakcie trwania kampanii. Średni czas spędzony podczas jednej sesji to prawie trzy minuty, co oznacza  że łączny czas spędzony w aplikacji to ponad 7 miesięcy od powstania aplikacji. Aplikacja ma duży udział powracających użytkowników – stanowią oni ponad 83 proc. użytkowników.

Wideo case study:

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X