Red Bull SoundClash – pierwsza w Polsce kampania z NFC na nośnikach OOH

Łukasz Kłosowski

19-03-2013
Red Bull SoundClash – pierwsza w Polsce kampania z NFC na nośnikach OOH

Agencja mobile marketingu Mobext Polska zrealizowała w listopadzie ubiegłego roku dla marki Red Bull pierwszą w Polsce kampanię wykorzystującą technologię zbliżeniową NFC (Near Field Communication) na nośnikach reklamy zewnętrznej – OOH.

Agencja:

Mobext Polska

Klient:

Red Bull

Czas trwania:

3 tygodnie listopada 2012

Zakres realizacji:

Kampania promująca imprezę muzyczną Red Bull Soundclash wykorzystywała niestandardową reklamę OOH w postaci tzw. “muzycznych wiat”. Na 50 citylightach zlokalizowanych na wiatach przystankowych AMS w Warszawie można było zeskanować etykietę NFC przy pomocy telefonu wyposażonego w odpowiedni moduł zbliżeniowy lub alternatywnie – zeskanować kod QR. Etykiety NFC i kody QR prowadziły do strony mobilnej, na której marka Red Bull udostępniła fanom Acid Drinkers oraz Fisz Emade Tworzywo utwory zespołów walczących w Red Bull Soundclash. Strona umożliwiała również oddanie głosu na wybrany zespół, co było przedsmakiem rywalizacji, która odbyła się 22 listopada w Soho Factory w Warszawie.

Statystyki:

Łącznie zanotowano kilkaset skanów NFC i QR. Okazało się jednak, że skany NFC w całej kampanii stanowiły 20 proc. (na początku kampanii momentami 30 proc.). Użytkownicy po zeskanowaniu aktywnie korzystali z możliwości odsłuchania piosenki i oddania głosu. Kilkadziesiąt osób wysłuchało utwory, a ponad setka oddała głos na jeden z zespołów.

Komentuje Adrian Kielich, mobile marketing coordinator w Havas Media będącej właścicielem agencji Mobext Polska

Jeśli wyniki kampanii zestawimy z danymi systemu pomiaru reklamy zewnętrznej AMS Metrics to dowiemy się, że w trakcie kampanii przynajmniej jeden kontakt z nośnikiem reklamowym miało ponad 800 tys. osób. Przemnażając to przez penetrację smartfonów w populacji szacowaną na 25 proc., możliwość zeskanowania QR kodów miało ponad 200 tys. osób. Skany kodów stanowiły zatem ok 0,1 proc. potencjału. W przypadku urządzeń NFC nie ma oficjalnych danych na temat ich nasycenia na rynku, ale przyjmując, że jest to 1 proc. Według tego zeskanowania tagów NFC stanowiły 0,48 proc. potencjału. Jeśli urządzenia z NFC stanowią 0,1 proc. wszystkich telefonów to wskaźnik zeskanowań wzrasta aż do prawie 5 proc. czyli znacznie ponad to, co oferują formaty displayowe w mobilnym internecie. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że skłonność użytkowników do zeskanowania tagów NFC jest co najmniej kilkukrotnie wyższa niż w przypadku kodów QR.

 

Komentarze:

Comments

comments