Rekordowy wynik Plusha na Snapchacie po niestandardowej akcji
Polkomtel wykorzystał Snapchata do promocji marki Plush, skierowanej głównie do młodzieży. Po akcji marka Plush z rekordem na Snapchacie, aktywizacja wśród grupy docelowej, niestandardowe wykorzystanie mediów społecznościowych oraz rozgłos wśród trendsetterów.
Marketer/Klient:
Polkomtel / Plush
Agencja:
faceADDICTED
Czas trwania kampanii:
23 października 2014 – 26 lutego 2015
Wykorzystane media:
Aplikacja Snapchat
Cel:
Akcja wizerunkowa, aktywacja kanału.
Opis:
Aktywację kanału rozpoczęto od gry terenowej Plushukiwania. W 6 miastach Polski (Tarnów, Zielona Góra, Katowice, Gdańsk, Białystok i Warszawa) w salonach Plusa zostały ukryte nagrody. Każdy zestaw nagród opakowany w pluszowe futerko zawierał: voucher do kina, voucher do Telepizzy, 2 startery oraz smycz Plusha. Akcja właściwa trwała 6 dni, natomiast sam teasing 1,5 tygodnia. Teasing został przeprowadzony poprzez umieszczanie postów na FP Plusha, Instagramie, Google Plus, FP Plusa, Muzodajni oraz na FP Ipla. Finałem akcji było publikowanie snapów z informacjami, w których salonach znajdują się ukryte pakiety z nagrodami.
Akcja cieszyła się dużym powodzeniem, dlatego przeprowadzono drugą edycję w Wałbrzychu, Tarnowskich Górach, Nysie, Olsztynie, Słupsku i Ełku.
Drugą atrakcyjną akcją dla fanów było „Plushowe Dosnapowanie”. Akcja polegała na rozdawaniu doładowań poprzez konto Plusha w aplikacji Snapchat. Na grafikach ukazane było hasło, które uczestnicy wysyłali pod wskazany numer telefonu w zamian otrzymując doładowanie na kwotę 20 zł. Łącznie rozdano 50 doładowań. Promocja akcji była prowadzona w serwisie Facebook.
Wyniki:
Plushukiwania:
– w czasie trwania akcji wygenerowano ponad 120 snapów
– w pierwszej turze zostało pozyskanych 2 tysiące osób obserwujących kanał, w drugiej kolejne 600
– rozdano 165 nagród
– po akcji Plush stał się pierwszą polską marką na Snapchacie, która przekroczyła poziom 2 tysięcy obserwujących
Jak wyglądały “Plushukiwania”:
Plushowe Dosnapowanie:
– łącznie snapy wyświetlone zostały około 3 tysiące razy, co okazało się dużo wyższym wynikiem od oczekiwań
– do konta Plusha przybyło prawie 400 obserwujących
Przykładowe snapy:
Komentarze:
Comments