Statoil DieselGold Arctic – kampania targetowana pogodowo po raz pierwszy w Polsce

Łukasz Kłosowski

01-04-2014
Statoil DieselGold Arctic – kampania targetowana pogodowo po raz pierwszy w Polsce

Wyzwaniem w kampanii była promocja arktycznych paliw Statoil DieselGold gwarantujących bezproblemową jazdę nawet przy -32°C. Z racji na specyfikę produktu ich sprzedaż miała miejsce głównie w okresie, kiedy na zewnątrz pojawiają się ujemne temperatury.

Fakt ten został wykorzystany przy tworzeniu koncepcji kampanii dopasowanej do warunków pogodowych. Na jej potrzeby wdrożono po raz pierwszy w Polsce mechanizm targetowania pogodowego na urządzenia mobilne. Pozwalał on automatycznie emitować reklamę jedynie przy ujemnej temperaturze.

– Do tej pory targetowanie pogodowe możliwe było jedynie do przeprowadzenia na urządzeniach stacjonarnych w oparciu o adres IP komputera. W przypadku urządzeń mobilnych ten proces nie jest tak łatwy, gdyż wymaga ustalenia położenia użytkownika z wykorzystaniem współrzędnych GPS lub na podstawie położenia najbliższych nadajników sieci GSM. Jedynie w przypadku połączenia z siecią Wi-Fi możemy wykorzystać do ustalenia pozycji  adres IP. Udało nam się znaleźć i zastosować rozwiązanie, które umożliwia automatyczne emitowanie reklamy do mobilnych użytkowników przy określonych warunkach pogodowych – komentuje Adrian Kielich, mobile marketing coordinator w Mobext Polska.

Kontekst mroźnej pogody wykorzystany został również w kreacji. Użytkownikom, którym wyświetlała się kreacja wirtualnie „zamarzały” ekrany telefonów. Aby dowiedzieć się więcej na temat produktu, należało gestem zmazywania „odszronić” ekran. Po tej czynności ukazywała się właściwa część kreacji z informacjami o unikalnych właściwościach paliwa arktycznego Statoil.

Dzięki precyzyjnemu mechanizmowi targetowania pogodowego, oraz odpowiednio dostosowanym do warunków panujących na zewnątrz angażującym formacie Rich Media, w mroźne dni wskaźniki interakcji przekraczały nawet kilkadziesiąt procent. 214 tys. użytkowników zostało zaangażowanych przez kreację, a łącznie spędzili na kontakcie z nią prawie 1500 godzin w ciągu 39 dni trwania kampanii. Prawie 50 proc. użytkowników przeszła również na stronę Statoil, aby dowiedzieć się więcej na temat produktu.

Za przeprowadzenie kampanii odpowiedzialna jest agencja mobile marketingu Mobext Polska działająca w ramach Havas Media Group. Technologia targetowania pogodowego na urządzenia przenośne została przygotowana we współpracy z mobilną siecią adrino.

Kreacja w pełnym rozmiarze:

Komentarze:

Comments

comments