Strefa VOD umożliwia dostęp do kontentu wielokanałowo. Studium przypadku

28 października 2013

Przeniesienie serwisu wideo Strefa VOD w kanał mobilny oraz w Smart TV poskutkowało setkami tysięcy nowych użytkowników.

Klient / Marketer:

Strefa VOD

Agencja:

Insys (w oparciu o swój produkt – platformę wideo InsysPlay)

Czas trwania kampanii (akcji):

od kwietnia 2013 roku aplikacja Strefa VOD jest dostępna na iOS, Android i Windows 8

Wykorzystane media:

Strona internetowa www.strefavod.pl, platforma telewizyjna Samsung Smart TV, kanał mobilny: aplikacja na systemy iOS, Android, Windows 8.

Cel:

– Umożliwienie widzom dostępu do filmów na żądanie – w każdym miejscu, o każdej porze i na każdej platformie.

– Uruchomienie pierwszej polskiej aplikacji VOD premium na Windows 8.

– Zwiększenie lojalności widzów, którzy dzięki rozbudowanej sieci dystrybucji filmów w VOD, mają dostęp do ulubionych filmów gdziekolwiek są.

– Promocja usługi VOD w Polsce.

Opis:

Strefa VOD to portal wideo, który oferuje filmy na żądanie, zarówno w modelu płatnym, jak również za darmo. Mając na uwadze rosnącą popularność usługi VOD w Polsce, jak również wzrost konsumpcji mediów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, postanowiono podążyć za potrzebami widzów i dotrzeć z ofertą do użytkowników dużych (Smart TV), jak również mniejszych ekranów (tablety, smartfony).

Oprócz wersji webowej portalu, powstały 4 dedykowane aplikacje: na telewizory Samsung Smart TV, na urządzenia z systemem iOS, Android oraz na komputery i tablety z Windows 8. Wysoka jakość odtwarzania filmów oraz prostota użytkowania i intuicyjny player były od strony technicznej priorytetami dla tego projektu. Ważnymi aspektami były także funkcjonalność, spójność w warstwie graficznej we wszystkich kanałach dystrybucji oraz możliwość zarządzania filmami za pośrednictwem jednego zintegrowanego narzędzia.

– Aplikacja mobilna została zaprojektowana z myślą o prostej i szybkiej nawigacji. Strefa VOD posiada rozległy katalog filmów z wieloma kategoriami, dlatego projekt funkcjonalny musiał być przystosowany do tej sytuacji. Dzięki bocznemu menu, dostęp do wszystkich filmów jest szybki i bezproblemowy – mówi Judyta Pogorzelska, public relations manager w firmie Insys zajmującej się wideo w internecie. – Powiązaliśmy proces rejestracji – użytkownik, raz zakładając konto w serwisie, może z niego korzystać w całej sieci dystrybucyjnej Strefy VOD: online, Smart TV, Windows 8. To duże ułatwienie i duża oszczędność czasu. Jedno konto – wszystkie urządzenia. Zdanie to idealnie odzwierciedla cel przyświecający Strefie VOD – dodaje.


Wyniki:

Aplikację Strefa VOD ściągnięto na urządzenia mobilne łącznie ponad 38 tysięcy razy. Najchętniej, sięgają po nią użytkownicy systemu Windows 8 – 56 proc. wszystkich ściągnięć aplikacji. Kolejne miejsca zajmują aplikacja na Google Play (34 proc.) oraz aplikacja na iTunes (10 proc.). Na platformie Samsung Smart TV, Strefa VOD została pobrana 669 433 razy (80 proc. aktywnych użytkowników).

Komentuje Judyta Pogorzelska

Współczesny widz oprócz ciekawej oferty, oczekuje od dostawcy usługi elastyczności i prostego, szybkiego dostępu do informacji, rozrywki, edukacji. Tu i teraz. Równie ważna – szczególnie w przypadku serwisów wideo jest jakość – przekaz musi był płynny, bez buforowania i bez zacinania się. Aplikacje Strefy VOD spełniły te wymagania. Potwierdziły też słuszność tezy, że podążanie za widzem, bycie na jego żądanie – on demand, w kanałach, w których oczekuje naszej obecności, to recepta na budowanie lojalności i pomysł na zdobywanie nowych klientów. Multikanałowość i wieloplatformowość to słowa klucze.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//