Apple wyprzedziło Google w rankingu BrandZ

Łukasz Kłosowski

10-05-2011
Apple wyprzedziło Google w rankingu BrandZ

W najbardziej prestiżowym raporcie mierzącym wartość marek BrandZ Apple wyprzedziło zajmującego od czterech lat pierwsze miejsce Google.

Wartość Apple wynosi obecnie ponad 153 miliardy dolarów, co dało mu wzrost w porównaniu z 2010 rokiem o 84 proc. W tym samym czasie wartość marki Google spadła o 2 proc. do poziomu 111,5 miliarda dolarów. W pierwszej piątce zestawienia BrandZ znajduje się również IBM. Jego wartość oszacowano na 101 miliardów dolarów, co dało mu wzrost o 17 proc. Na czwartym miejscu jest McDonald’s (81 mld dol. i wzrost o 23 proc.), a na piątym Microsoft (78 mld dol. i wzrost o 2 proc.).

Rekordzistą, jeśli chodzi o wzrost wartości w ciągu roku jest Facebook. Wartość tej marki zwiększyła się o 246 proc. i wynosi obecnie ponad 19 miliardów dol.

Ogólna wartość wszystkich 100 marek raportu BrandZ wynosi w 2011 roku 2,4 biliona dolarów.

BrandZ co roku publikuje instytut Millward Brown.

Komentarze:

Comments

comments