Blik w call center – PSP i eCard S.A. wprowadzają płatności przez telefon

Łukasz Kłosowski

10-12-2015
Blik w call center – PSP i eCard S.A. wprowadzają płatności przez telefon

System płatności mobilnych Blik ma nową funkcję – możliwość dokonywania płatności za towary i usługi podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem infolinii. System wchodzi w kolejny segment rozwiązań mobilnych.

Blik uruchomił we współpracy z eCard możliwość płatności przez telefon bez konieczności ponoszenia przez akceptanta jakichkolwiek nakładów związanych z zabezpieczeniami połączeń telefonicznych.

W przypadku Blika wszyscy, którzy chcą skorzystać z tego typu usługi przekazują przez telefon wygenerowany jednorazowy, sześciocyfrowy kod obsługującemu ich konsultantowi. Ten wprowadza go w ramach systemów własnych, po czym płatnik każdorazowo potwierdza transakcję. Cały proces można zamknąć w kilkanaście sekund.

– Dzięki współpracy z eCard Blik wkracza w zupełnie nowy obszar zastosowania płatności mobilnych, czyli call centers. Do tej pory transakcji dokonywaliśmy w punktach stacjonarnych, internecie, bankomatach i między sobą, korzystając z usługi P2P. Teraz mamy możliwość błyskawicznego zapłaty za towary czy usługi dyktując konsultantowi nasz kod – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności. – To kolejny ruch świadczący o ogromnym potencjale Blika i jego bezpiecznej technologii. Mamy nadzieję, że firmy chętnie będą sięgały po tę funkcjonalność, umożliwiając płatność Blikiem we własnych call centers bez żadnych zbędnych wymogów. Teraz każdy konsultant może akceptować płatności będąc w kontakcie telefonicznym z klientem – dodaje.

Z Blika korzysta dziś ponad 1,5 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym dokonano nim ponad milion transakcji.

Komentarze:

Comments

comments