Cannes Lions: Grand Prix w kategorii Mobile dla testera jakości plemników

20 czerwca 2017

Jury w Cannes Grand Prix w kategorii Mobile wręczyło bardzo nietypowej aplikacji, który bada jakość spermy oraz liczy ilość aktywnych plemników.

Międzynarodowy festiwal kreatywności Cannes Lions trwający w dniach 17-24 czerwca wyłonił swoje najważniejsze nagrody w kategorii Mobile. Przewodniczący jury Andy Hood, szef nowych technologii w AKQA, Wielka Brytania, powiedział, że wybór aplikacji stworzonej przez Dentsu Y&R Japonia dla Recruit Lifestyle Co. Ltd odzwierciedla kilka aktualnie obowiązujących trendów. Należą do nich „hacking technology”, czyli zastosowanie narzędzi w inny sposób, niż pierwotnie zostały zaprojektowane. Drugim z trendów, jakie odzwierciedla kampania „The Family Way” jest rozwiązywanie problemów społecznych na świecie za pomocą kreatywnych pomysłów reklamowo-marketingowych.

Aplikacja pozwala mężczyznom przetestować jakość ich plemników za pomocą telefonów komórkowych. System Seem wyposażony jest w zestaw, który zawiera małą soczewkę, która może być zamocowana na urządzeniu wyposażonym w obiektyw.

Jak to działa? Mężczyźni umieszczają kroplę nasienia na soczewce, a aplikacja nagrywa poruszające się plemniki oraz analizuje je pod względem ich ilości, koncentracji oraz ich mobilności.

Andy Hood powiedział, że jury zauważa coraz większą liczbę zgłoszonych kampanii, które, nie patrzą na platformy i technologie takie, jakimi one są, ale zastanawiają się, jak wykorzystać je w inny i nieoczywisty sposób.

– Te pomysły podkopują technologię, wykorzystują ją do zrobienia czegoś zupełnie nieoczekiwanego. – Technology may have never been designed for or imagined in the first place – powiedział w uzasadnieniu przewodniczący jury w kat. Mobile.

Wszystkich zwycięzców w tej kategorii można sprawdzić w tym miejscu.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X