Częstotliwość, miejsce oraz cele korzystania z urządzeń mobilnych

Łukasz Kłosowski

25-09-2013
Częstotliwość, miejsce oraz cele korzystania z urządzeń mobilnych

Z badania Millward Brown SMG/KRC dla Eniro Polska wynika, że w naszym kraju 69 proc. osób ma Androida. 9 proc. ma Windows Phone, a 5 proc. iOS. Badanie pokazuje jakich urządzeń (smartfon, tablet) i w jakich okolicznościach używają Polacy.

Wśród smartfonów najpopularniejsze są telefony z systemem operacyjnym Android (68,8 proc. badanych). W kraju jest 9,4 mln smartfonów i 3,1 mln tabletów (dane IAB cytowane również przez Eniro).

Na co dzień to komputer jest nadal najczęściej używany do przeglądania stron internetowych – 96,1 proc. korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie. Wśród osób posiadających smartfon – 72 proc. osób używa go równie często, zaś wśród osób posiadających tablet – 53,9 proc. osób.

 

W warunkach domowych częściej korzystamy z tabletu niż z telefonu (92,7 proc. vs. 87,1 proc.). W pozostałych sytuacjach liderem jest smartfon.

Telefonu używamy m.in. do czytania wiadomości (81 proc.), obsługi poczty (78 proc.), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61 proc.). Tablet z kolei dominuje podczas oglądania filmów i seriali (65 proc.), grania w gry (57 proc.), internetowych zakupów i dokonywania wszelkiego typu rezerwacji.

Mobile pomocny w lokalnych wyszukiwaniach

W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41,5 proc.), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7 proc.) oraz adres strony www (34,1 proc.). Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1 proc.), opinie na forach internetowych (78,4 proc.), a także opinie ekspertów (61,1 proc.). Dla użytkowników smartfonów najważniejsze są dane teleadresowe, natomiast większy ekran tabletów ułatwia przeglądanie opinii i porównywanie cen.

W przypadku konieczności zapłacenia za usługę najbezpieczniejszym i najłatwiejszym sposobem płatności okazał się SMS (30,3 proc.). Użytkownicy z zainteresowaniem patrzą również na zupełnie nowe możliwości smartfonów, jak możliwość otrzymywania zniżek (38,4 proc.), zbierania punktów lojalnościowych (28,8 proc.) i używania jako kartę płatniczą (13,5 proc.).

W badaniu wzięły udział 524 osoby w wieku 18-65 lat.

Komentarze:

Comments

comments