Gartner: 11,4 mld dolarów z reklamy mobilnej w 2013 roku

Łukasz Kłosowski

18-01-2013
Gartner: 11,4 mld dolarów z reklamy mobilnej w 2013 roku

Firma badawcza Gartner prognozuje, że w tym roku globalne przychody z reklamy mobilnej wyniosą 11,4 miliarda dolarów. W 2016 roku suma ta wzrośnie do 24,5 mld dolarów.

11,4 mld dolarów w porównaniu do 9,6 mld dolarów w 2012 roku jest zatem wynikiem o 1,8 mld lepszym.

– Rynek reklamy mobilne zabiera innym sektorom reklamowym szybciej niż się spodziewaliśmy. Dzieje się tak z powodu coraz większej ilości smartfonów i tabletów na rynku, a także z powodu nowego sposobu konsumpcji mediów. W dzisiejszych czasach ci sami użytkownicy raz korzystają z komputerów stacjonarnych, aby za chwilę przesiąść się na urządzenia mobilne – powiedziała Stephanie Baghdassarian, dyrektor ds. badań w firmie Gartner. Dlatego jej zdaniem firmy nie powinny w tym roku omijać mobie’u w ogólnych wydatkach reklamowych.

– Wzrost reklamy mobilnej spowodowanych jest kosztem formatów drukowanych, w tym reklamą w prasie, w szczególności w tytułach lokalnych. Niższe przychody reklamowe tych wydawców biorą się z również z tego, że inwestują oni w rozwiązania mobilne – dodaje Baghdassarian.

W ujęciu geograficznym liderem jest region Azji i Pacyfiku. To tam w latach 2012-2016 przychody z reklamy mobilnej zwiększą się z 4,3 mld dolarów do 9,5 mld dolarów. Kolejnym regionem świata, gdzie Gartner przewiduje największe wzrost jest Ameryka Północna – wzrost odpowiednio: 3,2 mld dolarów (2012 rok), 3,8 mld (2013 rok), 4,7 mld (2014 roku) i 8,9 mld w 2016 roku. Następna w kolejności jest Europa Zachodnia (1,6 mld, 1,9 mld, 2,4 mld, 4,4 mld dolarów w 2016 roku).

Reszta świata, do której zalicza się również Europa Środkowo-Wschodnia, będzie miała wydatki na poziomie 644,1 miliona dolarów (2012 roku), 788 mln (2013 roku), 960,6 mln (2014 roku), 1,8 mld dolarów (2016 roku).

Gartner przewiduje, że najwięcej wydatków reklamowych w analizowanym okresie przypadnie na mobile search, w tym płatne pozycjonowanie na mapach oraz różne formy rozszerzonej rzeczywistości wiążące się z ustaleniem pozycji użytkownika mobilnego i dostarczaniem mu odpowiednich informacji o firmach i produktach. Jednak im bliżej 2016 roku, tym wydatki na tego typu działania będą maleć, na rzecz reklamy typy display zarówno w aplikacjach, jak i na stronach mobilnych.

Komentarze:

Comments

comments