Internetq Poland po raz kolejny z karą. Tym razem 338 tys. zł

Łukasz Kłosowski

14-12-2011
Internetq Poland po raz kolejny z karą. Tym razem 338 tys. zł

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że spółka Internetq Poland stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe, wysyłając SMS-y zachęcające do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja.

Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku po zawiadomieniu przez miejskiego rzecznika konsumentów w Tychach, ponadto do UOKiK docierało wiele skarg od konsumentów. Urząd przeanalizował regulamin konkursu oraz wzory wiadomości wysyłanych uczestnikom. Wątpliwości UOKiK wzbudziły SMS-y, które otrzymywali konsumenci: informowały one o wygraniu samochodu. Wynikało z nich, że warunkiem przyznania nagrody było odesłanie wiadomości. Np. “Dzial Nagrod prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Prosze wyslac BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy”. Tymczasem, odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.

– Niezgodne z prawem jest wywoływanie wrażenia, że konsument bezwarunkowo wygra nagrodę np. po wysłaniu SMS-a, wykonaniu telefonu, wysłaniu listu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach – komentuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

UOKiK stwierdził, że spółka Internetq Poland naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę ponad 338 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma prawo odwołać się do sądu.

To już drugi raz, gdy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kwestionuje praktyki spółki Internetq Poland. W grudniu 2010 roku UOKiK stwierdził, że spółka, wysyłając SMS-y w związku z loterią Pusty SMS, wprowadziła uczestników w błąd – kara wyniosła pół miliona złotych. Wiadomości sugerowały, że konsument otrzyma nagrodę, gdy odeśle pustą wiadomość – gwarantowało to jedynie rejestrację w konkursie i ewentualny udział w losowaniu.

Komentarze:

Comments

comments