„Mama, tata, tablet” – ruszyła kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje

Łukasz Kłosowski

09-11-2015
„Mama, tata, tablet” – ruszyła kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje

Mama? Tata? Tablet? Jeśli ten ostatni wyraz wcześnie pojawia się w słowniku dziecka, być może wychowujemy Homo tabletis – przestrzega Fundacja Dzieci Niczyje. Organizacja rozpoczyna kampanię skierowaną do rodziców.

Jak pokazały badania Millward Brown przeprowadzone na zlecenie FDN, w Polsce ponad 40 proc. dzieci do drugiego roku życia korzysta z tabletów i smartfonów, a blisko 30 proc. z nich robi to codziennie. W przedziale wiekowym 5–6 lat odsetek dzieci korzystających z urządzeń mobilnych wzrasta do 84 proc.

Rozpoczynająca się kampania ma zwrócić uwagę na zagrożenia związane ze zbyt wczesnym i niekontrolowanym korzystaniem z urządzeń elektronicznych przez dzieci. Większość polskich rodziców udostępniających media mobilne maluchom do szóstego roku życia przyznaje, że robi to, aby zapewnić im rozrywkę i móc zająć się swoimi sprawami. Tymczasem specjaliści zwracają uwagę, że zbyt wczesne i niekontrolowane korzystanie z urządzeń elektronicznych może być szkodliwe.

Działania mają kształtować odpowiednie postawy rodzicielskie w odpowiedzi na szybko zmieniającą się rzeczywistość i rozwój nowych mediów. Inicjatorzy wskazują jednocześnie, kiedy i jak udostępnić media elektroniczne z pożytkiem dla rozwoju najmłodszych.

Kampania prowadzona jest w telewizji, radiu i internecie, w tym na stronie www.mamatatatablet.pl. Głosu w materiale wideo użyczyła Krystyna Czubówna.

 

Komentarze:

Comments

comments