MasterPass zastępuje MasterCard Mobile

Łukasz Kłosowski

14-07-2014
MasterPass zastępuje MasterCard Mobile

Dziś polska premiera nowego systemy MasterCard służącego płatnościom mobilnym. MasterPass zastąpi dostępną w Polsce od trzech lat platformę MasterCard Mobile.

Podobnie jak w przypadku MasterCard Mobile portfel zaimplementuje firma uPaid, która przeniesie dotychczasowych użytkowników do nowej usługi.

Dotychczas za pomocą MasterCard Mobile mogliśmy zakupić bilety transportu miejskiego w największych polskich miastach, bilety do kina, płacić w wybranych sklepach spożywczych Piotr i Paweł, Alma24 (tutorial jak to robić tutaj) oraz w innych sklepach internetowych.

Mówicie o nowych możliwościach MasterPass. Jakich?

Aleksander Naganowski, MasterCard head of business development for Poland: Różnic jest kilka, z najważniejszych. O ile MasterCard Mobile działał lokalnie w Polsce, MasterPass jest globalnym standardem dostępnym w wielu krajach (możemy płacić za zakupy w zagranicznych sklepach, czy przyjmować płatności od klientów z innych krajów).

Kolejna różnica to zakres zastosowań, który w przypadku MasterPass pokrywa cały e-commerce, podczas gdy MasterCard Mobile koncentrował się na udostępnieniu płatności w aplikacjach mobilnych.

MasterPass stanowi uniwersalną metodę płatności w e-handlu, z globalną siecią akceptacji. Umożliwia również podpięcie własnych portfeli elektronicznych oferowanych przez partnerów, w tym m.in. banki, których rozwiązania uzupełnia o zarządzanie płatnościami, danymi kart płatniczych, adresami dostawy, programami lojalnościowymi czy historią zakupów. Jest to więc znaczne poszerzenie funkcjonalności MCM.

W informacji czytamy – “z punktu widzenia sprzedawców, MasterPass to wygodne rozwiązanie pozwalające na zaoferowanie klientom prostej metody płatności i otwierające jednocześnie biznes na klientów międzynarodowych”. Jak to jest możliwe?

MasterPass jest globalnym standardem, w ramach którego przetwarzane są płatności kartowe, dlatego sprzedawcy mogą oferować swoje produkty i usługi na rynkach zagranicznych i w prosty sposób przyjmować płatności od klientów z różnych krajów i w zasadzie w każdej walucie. Po stronie sprzedawcy, płatność „wygląda” jak standardowa transakcja kartowa.

Jakie są opłaty dla sprzedawców i sklepów decydujących się wdrażać system?

Nie obowiązują opłaty za samo wdrożenie. Na etapie implementacji jednorazowy koszt może generować integracja MasterPass z wykorzystywanym przez danego sprzedawcę systemem. Są to jednak wyłącznie koszty tzw. developmentu. Sprzedawcom nie dysponującym odpowiednim zapleczem, MC zapewnia profesjonalne wsparcie w tym zakresie.

Jeśli chodzi o sam koszt akceptacji płatności – w MasterPass koszty dla sprzedawcy są dokładnie takie same, jak w przypadku akceptacji kart płatniczych, co oznacza bardzo konkurencyjne stawki w porównaniu do innych systemów płatności w e-commerce.

Jak MasterPass ma się do interchange. Przypomnijmy, że od 1 lipca br. spadło ono z 1,5 proc. do 0,5 proc.?

Z punktu widzenia „zaplecza” płatność w MasterPass to w zasadzie standardowa płatność kartą, tyle że bez kontaktu z tradycyjnym terminalem. Stąd związane z taką transakcją koszty są dokładnie takie same, jak w przypadku tradycyjnych płatności kartowych.

Komentarze:

Comments

comments