Polska vs. Niemcy w mobile. Polacy mają mniej smartfonów, ale większą świadomość ich wykorzystywania (infografika)

Łukasz Kłosowski

23-04-2013
Polska vs. Niemcy w mobile. Polacy mają mniej smartfonów, ale większą świadomość ich wykorzystywania (infografika)

Średnia penetracja smartfonów w Europie utrzymuje się na poziomie 57 proc. Im bardziej na wschód Europy tym współczynnik niższy. W Niemczech wynosi 51 proc., w Polsce, według najnowszych dostępnych danych, tylko 25 proc. Jednak zarówno polskie strony internetowe jak i niemieckie utrzymują ten sam poziom odsłon mobilnych – około 10 proc.

Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Włochy i Niemcy w raportach comScore nazywane są Regionem EU5. Są to najbardziej rozwinięte kraje w Europie pod względem udziału smartfonów w rynku mobilnym. W Hiszpanii 2 na 3 osoby posiadają inteligentne telefony. Rynek niemiecki charakteryzuje się także wysokim udziałem smartfonów w ogólnej sprzedaży telefonów komórkowym – 71 proc. W Polsce jest to niewiele ponad połowa (51 proc.). Jednak na polu udziału systemów mobilnych Polacy mają przewagę wynikającą z niskiego udziału systemu Symbian (7 proc.)w porównaniu z prawie 15 proc. w Niemczech. Badania pokazują, że dzięki temu więcej rodaków używa telefonów z Androidem (63 proc. vs. 53,4 proc.) i iOS (25,6 proc. vs. 21,8 proc.).

Dane pokazane na infografice wskazują na to, że rynek niemiecki jest o krok dalej od polskiego, ale tylko pod względem sprzedaży smartfonów.

– Nie szukałbym powodów takiego stanu rzeczy w świadomości społeczeństwa, ale bardziej np. w sile nabywczej pieniędzy, jakie zarabiają. Zaawansowane technologicznie telefony często w Polsce są nawet droższe niż w Niemczech. Jeśli porównać to ze średnią pensją Polaka (około 3500 złotych brutto) i Niemca (2500 euro brutto) wniosek nasuwa się sam. Na tym tle świadomość i chęć wykorzystywania technologii przemawia na korzyść Polaków – podkreśla Piotr Krauschar, managing partner agencji mobilnej Mobberry.

Komentarze:

Comments

comments