Profilowania Mobile Audience – nowa usługa od Selectivv

9 sierpnia 2016

Mobile Audience by Selectivv umożliwia dotarcie z reklamami do konsumentów podzielonych na 46 grup w Europie Centralnej i Wschodniej.

Baza Selectivv powstała w oparciu o gromadzone od roku dane pochodzące z ponad 200 tys. bezpłatnych aplikacji mobilnych, które zawierają reklamy. Analiza big data zgromadzonych danych, w tym miejsc przebywania użytkowników, zaowocowała wyróżnieniem 46 różnorodnych grup konsumentów. Są to np. osoby planujące dziecko, bywalcy galerii handlowych, mniejszości seksualne, emigranci zarobkowi, czy turyści wyjeżdżający za granicę.

– Przykładowo, jeśli ktoś sprawdzał ostatnio połączenia lotnicze oraz poszukiwał hoteli w Alpach, a następnie w ciągu tygodnia odwiedził dwa sklepy stacjonarne ze sprzętem turystycznym, to można przyjąć z dużym prawdopodobieństwem, że wybiera się w góry. Może go zatem interesować ubezpieczenie dla podróżnych i produkty wakacyjne – wyjaśnia Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv.

Na dane big data składa się także: model smartfona, system operacyjny, inne zainstalowane aplikacje, płeć, wiek, zainteresowania.

– Aplikacje mobilne dają wiele informacji, bo pozostają zainstalowane na urządzeniu, nawet jeśli nie są zbyt często wykorzystywane. Sam fakt ich pobrania dużo mówi o intencjach i zainteresowaniach konsumenta. Instalacja aplikacji dla kobiet w ciąży daje nam jednoznaczną informację o planach danej osoby – mówi Aleksander Luchowski, prezes zarządu Selectivv. – Warto przy tym pamiętać, że każdy użytkownik w momencie instalacji aplikacji jest pytany o zgodę na zbieranie tych informacji.

Selectivv podaje, że w Polsce posiada 12 mln profili, docierając do 10 mln unikalnych użytkowników. Na Ukrainie ma 14 mln profili, w Rosji 19 mln, w Czechach, na Słowacji oraz na Węgrzech po 2 miliony.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X