W Polsce coraz więcej smartfonów i coraz większa świadomość ich posiadania

Łukasz Kłosowski

04-02-2014
W Polsce coraz więcej smartfonów i coraz większa świadomość ich posiadania

Już 44 proc. Polaków posiada smartfona. Pod względem penetracji smartfonów osiągnęliśmy więc poziom „średniej dla Europy” z 2013 roku – wynika ze styczniowego badania TNS.

TNS podaje, że wskaźnik ten przyrasta dla Polski mniej więcej o jedną trzecią: na początku 2012 mieliśmy 25 proc. użytkowników smartfonów, w styczniu 2013 już 33 proc. Według tej dynamiki w 2015 roku będzie ich 60 proc.

Wzrosła też świadomość konsumentów w Polsce. Jeszcze rok temu ponad jedna trzecia posiadaczy nie była świadoma tego, że używa smartfona. Teraz praktycznie każdy użytkownik odróżnia go od „zwykłej” komórki: na podstawie prostej deklaracji o „posiadaniu smartfona” otrzymujemy 41 proc. użytkowników (rok temu było to tylko 19 proc.).

– Natomiast po dopytaniu „czy Pana(i) telefon komórkowy posiada: dotykowy ekran, system operacyjny, możliwość instalowania aplikacji … (i jeszcze kilka innych cech)” stworzyliśmy tzw. definicję techniczną, po uwzględnieniu której otrzymujemy rzeczywistą penetrację smartfonów na poziomie 44 proc. (w styczniu 2013 – 33 proc.) – mówi Andrzej Olękiewicz, strategic account director w TNS.

Posiadanie smartfona jest silnie związane z wiekiem. Najwięcej bo 74 proc. osób posiada smartfona i jest w wieku 15-19 lat, 52 proc. osób ma go i jest w wieku 40-49 lat. Tylko 9 proc. osób w wieku powyżej 60 lat posiada smartfona.

Badanie zostało przeprowadzone 11-16 stycznia 2014 za pomocą wywiadów bezpośrednich, CAPI na reprezentatywnej grupie 1000 osób.

Komentarze:

Comments

comments