Według IAB reklama mobilna rośnie wolniej

Łukasz Kłosowski

21-10-2014
Według IAB reklama mobilna rośnie wolniej

Reklama mobilna miała 1,2 procentowy udział w wydatkach reklamowych w internecie w pierwszym półroczu 2014 roku – podało IAB Polska.

W analizowanym okresie reklama mobilna urosła o 28 proc. czyli znacznie mniej niż w 2013 roku, kiedy wzrost wyniósł 106 proc.

Mobile i reklama wideo ponownie są najszybciej rosnącymi gałęziami reklamy internetowej.

– Reklama w urządzeniach mobilnych – choć jej wartość nominalna jest wciąż na stosunkowo niskim poziomie – odpowiada za 10 proc. wzrostu wartości reklamy graficznej – podaje IAB.

W przypadku kanału mobilnego badanie nie uwzględnia wydatków z Google oraz od innych gigantów technologicznych oraz z zagranicznych i z polski sieci reklamy mobilnej, dlatego statystyki IAB Polska pozostają ciągle zaniżone.

Według badania IAB AdEx, realizowanego przez PwC, w pierwszym półroczu 2014 roku wartość cyfrowej reklamy w Polsce przekroczyła 1,25 miliarda złotych. Wydatki na reklamę online wzrosły o 5,7 proc. względem analogicznego okresu poprzedniego roku.

Więcej informacji na załączonej infografice.

 

Komentarze:

Comments

comments