Zmienia się zakres działalności firm SMS marketingowych

Łukasz Kłosowski

19-04-2017
Zmienia się zakres działalności firm SMS marketingowych

SMS jest jednym z podstawowych i pierwszych formatów reklamy mobilnej. Agencje SMS marketingowe ewoluują i pokazują nowe możliwości wykorzystania krótkich wiadomości tekstowych w komunikacji reklamowej.

SMS wspiera e-mail

E-maile są najpopularniejszymi narzędziami do kontaktu marek z konsumentami. Niestety ich średnia otwieralność jest coraz niższa i wynosi od kilku do kilkudziesięciu procent. Co zatem zrobić, aby podnieść statystyki? Zaangażować SMS-a. Wczoraj platforma do masowej wysyłki SMS-ów SMSAPI wprowadziła rozwiązanie synchronizujące dwa kanały marketingowe: e-mail i SMS. E-mail booster to nowa funkcja na platformie, która umożliwia automatyczne wysłanie powiadomienia na komórkę odbiorcy, jeżeli ten nie otworzy wysłanego mu e-maila w ciągu kilku lub kilkunastu godzin od wysyłki. Usługa ma za zadanie znacznie poprawić otwieralność e-maili do minimum kilkudziesięciu procent.

Żeby wprowadzić zautomatyzowane powiadomienia SMS zsynchronizowane z wysyłką newslettera, firma musi posiadać adres e-mail i numer telefonu klienta oraz jego zgodę na otrzymywanie informacji tymi kanałami. Obecnie funkcja jest dostępna dla każdego użytkownika posiadającego konto w SMSAPI i korzystającego z GetResponse.

Firma podaje, że pracuje nad integracją z innymi serwisami mailingowymi.

A2P SMS

Na odpowiedź konkurencji nie trzeba było długo czekać. Dziś firma Infobip poinformowała o wprowadzeniu na polskim rynku OMNI – rozwiązania pomagającego firmom i markom docierać do swoich odbiorców przy wykorzystaniu wielu kanałów komunikacji takich jak m.in. usługi SMS, połączenia głosowe, powiadomienia PUSH oraz aplikacje czatu tzw. boty dla komunikatorów jak m.in. Viber i Facebook Messenger. Chodzi o dostarczenie odpowiedniej wiadomości w odpowiednim czasie do odpowiedniej grupy odbiorców przy użyciu możliwie najwłaściwszego kanału komunikacji. Oficjalnie usługa OMNI została zaprezentowana na tegorocznym Mobile World Congress w Barcelonie.

Zmienia się zatem zakres działalności firm SMS marketingowych. Ma to związek z ewolucją formatów opartych o tekst, co najlepiej widać na obrazku poniżej.

A2P (Application-to-Person) SMS Messaging to proces wysyłania wiadomości tekstowych z aplikacji do użytkownika mobilnego. Służy do komunikowania się z konsumentami, uwierzytelniania usług online lub dostarczania różnego rodzaju alertów w czasie rzeczywistym. We wszystkich przypadkach komunikacja jest inicjowane z aplikacji biznesowych, a nie telefonu komórkowego danej osoby, jak w przypadku P2P SMS (Person-to-Person). Typowy przykład A2P SMS to system powiadomień w internetowej bankowości transakcyjnej.

Według Juniper Research rynek A2P SMS w 2019 roku będzie wart ponad 70 miliardów dolarów.

 

 

Komentarze:

Comments

comments