Polacy stawiają na mobile – wyniki badania Connected Consumer Study 2017

13 listopada 2017

Ciągle piszemy Wam jak ważny jest mobile, jak generuje coraz większy ruch w internecie i coraz większe konwersje w handlu. Na szczęście możemy poprzeć te dane fajnymi badaniami. Google ogłosił wyniki światowego badania Connected Consumer Study 2017 obrazujące zachowania cyfrowych konsumentów. Badanie przeprowadzono wśród konsumentów powyżej 16. roku życia z 63 państw, w tym z Polski. Zrealizował je KANTAR TNS na zlecenie Google.

Na podstawie badania Google określił nowy typ konsumenta, którego nazwał „onliner”. Jak tłumaczy Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska:

– Rozpowszechnienie smartfonów spowodowało, że współczesny konsument przez cały czas ma przy sobie urządzenie z dostępem do sieci. W dowolnej chwili może korzystać z wyszukiwarki internetowej, rozglądać się za potrzebnymi produktami i usługami, komunikować się ze znajomymi czy robić zakupy. A to oznacza, że firmy muszą posiadać i wdrażać strategie rozwoju w obszarze „mobile”. Ich serwisy internetowe powinny szybko i sprawnie działać na smartfonach, a ich strony internetowe muszą być łatwe do znalezienia dla mobilnych użytkowników.

Internet w Polsce idzie równo ze światem

W kwestii użytkowników online idziemy łeb w łeb z resztą świata. Badanie wykazało, że 82% Polaków regularnie korzysta z internetu w życiu prywatnym. To dokładnie tyle samo, co światowa średnia. Co ciekawe liczba użytkowników internetu rozkłada się w miarę po równo we wszystkich grupach wiekowych. Największa jest grupa w przedziale 24-44 lata, stanowiąca 44% wszystkich użytkowników, ale osoby powyżej 55 roku życia stanowią aż 26% ogółu. Podobnie jest w kwestii płci, zarówno w Polsce jak i na świecie liczba kobiet i mężczyzn korzystających z dostępu do sieci jest praktycznie równa.

Connected Consumer Study 2017

Internet od wszystkiego

Polacy, podobnie jak reszta użytkownicy na świecie, na pierwszym miejscu wskazują internet jako źródło informacji (ponad ¾  pytanych tak deklaruje).  W następnej kolejności interet służy jako sposób na dobrą zabawę (ok. 75%). W wypadku gdy można wybrać internet lub świat offline do wykonania jakiegoś zadania, ponad połowa badanych wykorzystuje sieć.

Connected Consumer Study 2017

Te dane różnią się gdy popatrzymy na nie przez pryzmat wieku respondentów. Dobra zabawa, zbieranie informacji i przydatność na co dzień to powody, dla których ludzie w każdym wieku wchodzą do sieci. Młodsi internauci częściej aktywnie dzielą się treściami i je współtworzą.

Internet zawsze i wszędzie

82% Polaków codziennie wchodzi do internetu. Tutaj wypadamy trochę gorzej na tle średniej światowej, gdzie aż 87% użytkowników nie odpuszcza dnia bez sieci. Co więcej, 86% respondentów, zarówno u nas jak i globalnie, zagląda do internetu przynajmniej dwa razy dziennie.

W chwili obecnej w Polsce na jedną osobę przypadają średnio 3 urządzenia, które mogą zostać podłączone do internetu (światowa średnia to 2,9 urządzenia na osobę). W grupie wiekowej 16-34 lata użytkownicy mają już średnio po 4 urządzenia z dostępem do sieci. Wydaje się to dużo, ale jak pomyślimy, że do internetu – poza komputerem i telefonem – można też podłączyć TV czy konsolę, to te liczby od razu wyglądają bardziej prawdopodobnie.

Internet on the go

Nie jest zaskoczeniem, że coraz częściej korzystamy ze smartfonów do przeglądania internetu – w Polsce nawet bardziej niż na świecie. 38% Polaków deklaruje, że korzysta z sieci częściej na telefonie niż na komputerze. Globalnie ta liczba wynosi „tylko” 28%.

Działania w sieci robią się coraz bardziej mobilne. Często wyszukujemy informacje, korzystamy z mediów społecznościowych i oglądamy filmy online przy pomocy urządzeń mobilnych. Prawie 60% internautów korzysta z wyszukiwarki na telefonie przynajmniej tak często jak na komputerze. Ok. 40% w podobnym stosunku odwiedza portale społecznościowe czy ogląda wideo. Ponad 20%, i w Polsce i na świecie, robi zakupy w internecie tak samo często za pomocą telefonu, jak i komputera.

Internet na zakupach

63% polskich internautów kupuje w internecie – to o 4% więcej niż średnia światowa. Już 24% internautów robi zakupy online za pośrednictwem telefonu, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił jedynie 8%.

Ponad 50% badanych kupuje w internecie przedmioty fizyczne, a prawie 30% zamawia lub subskrybuje usługi. Połowa badanych Polaków korzysta z sieci by wyszukać informacji o towarze lub usłudze, którą chce kupić.

Internet (dalej) idzie w mobile

Wnioski są krótkie. Jak mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek „firmy muszą posiadać i wdrażać strategie rozwoju w obszarze „mobile”. Ich serwisy internetowe powinny szybko i sprawnie działać na smartfonach, a ich strony internetowe muszą być łatwe do znalezienia dla mobilnych użytkowników”.

Więc do roboty!

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X