Mobile, a Big Data

Łukasz Kłosowski

28-02-2017
Mobile, a Big Data

Przetwarzanie i analiza danych stają się nieodłącznym elementem biznesu i reklamy. Dominik Karbowski z sieci reklamy mobilnej Selectivv porusza temat m.in. zbierania danych z urządzeń mobilnych oraz możliwości wykorzystania ich przez marketing.

Termin Big Data znany jest już od pewnego czasu, jednak dopiero w momencie rozwoju urządzeń mobilnych, nabrał dużo większego znaczenia, niż do tej pory.

– Mobile daje nam bardzo dużo informacji typu Big Data, ponieważ urządzenie mobilne towarzyszy nam niemal 24/7 – mówi Dominik Karbowski. – Komputera osobistego używamy kilka godzin dziennie do prac czysto biurowych, natomiast ze smartfona korzystamy w większości wolnych chwil. Dodatkowo przemieszczając się z nim, pozostawiamy za sobą także naszą lokalizację – dodaje.

Cokolwiek robimy na smartfonie, instalujemy aplikacje, które zbierają dane takie jak wiek, płeć, narodowość, zainteresowania, a nawet dochody. Firma Selectivv na podstawie zebranych i zgrupowanych danych, łączy je w całość, budując profile behawioralne i pod tego typu profile kieruje reklamy. Dzięki danym ze smartfonów jest w stanie określić, w jakich aplikacjach i na jakich stronach przebywają użytkownicy i tam skierować komunikat reklamodawcy.

Dużo więcej informacji na temat Big Data w mobile znajdziecie w wywiadzie udzielonym GoMobi.pl.

 

 

Komentarze:

Comments

comments