Wydatki na reklamę mobilną w ujęciu globalnym i lokalnym rosną i rosną

Wydatki na reklamę mobilną w ujęciu globalnym i lokalnym rosną i rosną

W zeszłym tygodniu ukazała się na GoMobi.pl niezwykle ciekawa publikacja – Mobile Advertising Sprzedaje, która w sposób merytoryczny pokazuje skuteczność reklamy mobilnej. Czytamy w niej: rynek reklamy mobilnej jest obecnie wysoce specjalistycznym zagadnieniem, a wraz z dynamicznym rozwojem technologii i narzędzi mobilnych, ulega zmianom i przekształceniom. Szczególnym wyróżnikiem reklamy mobilnej jest możliwość jej precyzyjnego targetowania oraz geolokalizowania, czego nie dają inne media.

Przyglądając się najnowszym danym opracowanym przez IAB, IAB Europe oraz IHS Technology na temat wydatków, jakie zostały poniesione na reklamę mobilną w ujęciu globalnym oraz lokalnym widać wyraźnie, że mobile jest motorem ciągłych zmian na rynku reklamy internetowej.

Globalny rynek reklamy mobilnej

Jak czytamy w raporcie IAB, IAB Europe oraz IHS Technology przychody z reklamy mobilnej w ujęciu globalnym odnotowały gwałtowny wzrost na poziomie 64,8 proc. osiągając pułap 31,9 miliardów dolarów w 2014 r. Wynik ten z pewnością napędzają zmiany w strukturze przyzwyczajeń konsumentów oraz innowacje zachodzące w branży.

Procentowy udział poszczególnych regionów w całościowej kwocie przedstawia się następująco: Ameryka Północna: 44,9 proc.; Azja i Pacyfik: 36,5 proc.; Europa: 16,6 proc.; Bliski Wschód i Afryka: 1,2 proc.; Ameryka Łacińska: 0,8 proc.

Najwięcej urósł display, w przypadku którego nakłady wzrosły o 88,1 proc., wyprzedzając reklamę w wyszukiwarkach. 6,6 proc. rynku stanową z kolei nakłady na SMS/MMS.

Dane te pokazują marketerom siłę reklamy mobilnej i powinny mobilizować branżę do budowy nowych standardów i wytycznych dla marketingu mobilnego na całym świecie. Tak wysoki wzrost przychodów w skali globalnej powinien mobilizować także do analizy i zrozumienia zmieniającego się zachowania konsumentów wynikającego z różnic między wykorzystywanymi urządzeniami.

Rynek reklamy online w Polsce

Oczywiście sytuacja globalnego rynku reklamy ma wpływ na sytuację obserwowaną w Polsce. Badanie przeprowadzone na zlecenie IAB Polska wykazało wzrost wydatków na reklamę online o 13,6 proc. w pierwszym kwartale 2015 roku, w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Całościowa wartość wydatków w tym okresie wyniosła 648 mln złotych. Przedstawiona struktura tortu reklamowego jasno pokazała, jak dynamiczny rozwój przeżywa na naszym rynku reklama mobilna. Jej udział w rynku reklamy online wzrósł w analizowanym okresie o 239 proc., czyniąc ją obok reklamy behawioralnej najlepiej i najszybciej rozwijającym się sektorem. Mobile ma już 11,9 proc. udział w torcie reklamy internetowej. To dwa razy więcej niż w analizie za 2014 rok.

Prognozy na pozostałą część roku są dość optymistyczne, ze względu na to, że zazwyczaj to pierwszy kwartał uważany jest za najmniej dynamiczny. Obecny trend potwierdza prognozy, wynikające między innymi z dobrej sytuacji inwestycyjnej i rosnącego PKB.

Kto, co i jak?

IAB każdorazowo stara się uwiarygodnić badanie pokazując, jakie podmioty biorą w nim udział. Części rynku reklamowego ciągle w nim nie ma m.in. reklamy cyfrowej na tablety, SMS/MMS (co uwzględnia IAB globalnie), czy formaty reklamowe typu push, w tym najnowszy trend – beacony – o czym więcej w “Mobile advertising sprzedaje”.

Komentarze:

Comments

comments