Smartwatch przejmuje sektor fitness

Smartwatch przejmuje sektor fitness

Całkiem niedawno pisałam o tym, że rynek aplikacji mobilnych w sektorze fitness nie tylko przyspieszył, ale zaczął się także zmieniać pod wpływem popularyzacji urządzeń wearable (smartwatch’e, opaski). Raport BI Inteligence pokazuje ponadto, że ewoluują nie tylko same aplikacje, ale zmianom ulegają także preferencje użytkowników względem wykorzystania samych urządzeń.

Okazuje się, że użytkownicy najchętniej wybierają smartwach’e z dostępną funkcjonalnością fitness. Ponieważ urządzenia te są nie tylko łatwiej dostępne, a ich ceny obniżają się, zaczynają wypierać z rynku opaski typu Fitbit. Szacuje się, że udział opasek w rynku urządzeń monitorujących wysiłek fizyczny spadnie do 42 proc. w 2020 roku. Dla porównania w 2014 roku udział ten wynosił 53 proc. Producenci dbają także o sportowy design zegarków, które tak jak Apple Watch Sport wykonane są z materiałów możliwie jak najbardziej przypominających popularne opaski fitness.

Android Wear współpracuje z iPhone

Zaledwie kilka dni temu Google ogłosiło, że od teraz Android Wear będzie mógł współpracować z systemem iOS. W App Store znajdziemy darmową aplikację, którą wystarczy pobrać na iPhone’a. Android Wear współpracuje z iOS 8.2 lub nowszym, na urządzeniach iPhone 5, 5c, 6 i 6 Plus. Sama aplikacja obecnie jest dostępna jedynie w wersji angielskiej. LG  Watch Urbane jest pierwszym smartwatch’em, który można z powodzeniem połączyć z urządzeniem Apple’a. Google zapowiedział dodawanie tej możliwości do kolejnych Android Wear, między innymi wymieniona jest  Motorola.

Komentarze:

Comments

comments