Mobile game marketing (infografika)

Łukasz Kłosowski

01-02-2013
Mobile game marketing (infografika)

Studio deweloperskie MoveApp przygotowało infografikę, gdzie pokazuje, że mobile game marketing staje się coraz ważniejszym kanałem komunikacji marketingowej.

Z infografiki dowiemy się – choć badania są z listopada 2011 roku i pewnie od tamtej pory nieco zmieniły się proporcje graczy stacjonarnych, mobilnych i tych korzystających z tabletu – na czym grają polscy gracze. Co ciekawe, aż 51 proc. z nich używa telefonu lub smartfona.

Z kolei według badania “MBR – Mobilny konsument w świecie mobilnego internetu” z września 2012 roku wynika, że to właśnie gier mamy najwięcej zainstalowanych na swoich telefonach i smartfonach (42 proc.). Drugą kategorią w kolejności (35 proc.) są aplikacje z kategorii “pogoda”. Dopiero na siódmej pozycji z wynikiem 27 proc. są aplikacje społecznościowe jak Facebook.

MoveApp wymienia również międzynarodowe brandy, które zdecydowały się na mobile game marketing, czyli zamówiły stosowną obrandowaną własnym logo grę. Podaje też sześć przykładów z App Store i Google Play najpopularniejszych tego typu produkcji. Więcej na ten temat w komentarzu dla GoMobi.pl, jaki udzielił Bartosz Brażewicz-Dosiółko, IT director MoveApp.

Rynek gier to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi mobile marketingu. Z najnowszych badań firmy Nielsen Audience Measurement wynika, że aż dwie z trzech wszystkich zainstalowanych aplikacji to właśnie gry. Naturalną reakcją na tę tendencję jest sytuacja w najpopularniejszych polskich marketach: App Store, Google Play oraz Windows Phone Store (dawniej Marketplace). Gry mają w nich największą liczbę reprezentantów wśród 30 najchętniej pobieranych aplikacji. Dowód na dynamiczny rozwój mobile game marketingu stanowią konkretne realizacje i idące za nimi zainteresowanie użytkowników. Dla przykładu aplikację “Barclaydard WatesliderExtreme” zainstalowało ponad 24 mln właścicieli urządzeń mobilnych, a gra “VolksWagen Real Racing GTi” została pobrana 8,5 mln razy. Nie oznacza to jednak, że gry mobilne to narzędzie promocji tylko dla potężnych międzynarodowych koncernów. Doskonale sprawdzą się one również w przypadku lokalnych np. polskich marek.

Można tu podać przykład gry “Serce i Rozum” (pół miliona pobrań i swego czasu pierwsze miejsce we wszystkich marketach), a także sukces aplikacji „Kapsel Tymbark” czy „Gry Kubusia”.

Infografikę w pełnym rozmiarze można zobaczyć na tej stronie.

Komentarze:

Comments

comments