E-mail marketing na urządzeniach mobilnych – porównanie 2018-2019 i trendy na 2020

E-mail marketing na urządzeniach mobilnych

W e-mail marketingu dane mają moc, im więcej ich posiadamy, tym lepiej. Analiza zachowań odbiorców i trendów pojawiających się w e-mail marketingu nie tylko pozwoli nam na zrozumienie obecnych preferencje użytkowników, ale będzie bardzo pomocna przy planowaniu przyszłych strategii marketingowych.

Więcej danych => skuteczniejsze kampanie => więcej zadowolonych klientów. 

Proste, prawda? 🙂 

Dlaczego e-mail marketing?

Skrzynka pocztowa jest dla Nas jednym z najbardziej prywatnych miejsc w sieci. Każdy użytkownik internetu posiada co najmniej jeden adres e-mail, więc staje się potencjalnym odbiorcą Twojej kampanii. E-mail daje nam możliwość dowolnej personalizacji przekazu i nie ogranicza nas długością tekstu i grafiką jak w przypadku wiadomości SMS. Mailing to sposób na łatwe, szybkie i ekonomiczne angażowanie aktualnych i pozyskiwanie nowych klientów, dlatego wciąż jest tak często wykorzystywanym kanałem komunikacyjnym wśród małych i dużych firm.

Raport DMSales podsumowujący mailing w latach 2018-2019

DMSales – firma zajmująca się e-mail i SMS marketingiem, w oparciu o prowadzone kampanie, przedstawia dane pokazujące zmiany w aktywności wśród posiadaczy maili w ostatnim czasie:

Rola smartfonów w czasach reklamy 

Jak możemy zauważyć, popularność urządzeń mobilnych z roku na rok wzrasta coraz szybciej. W 2019 r. na świecie ponad 67% ludzi posługuje się smartfonami, w Polsce jest już to ponad 64% mieszkańców. Jak pokazują statystki, wzrost popularności telefonów komórkowych, przekłada się na ich rolę w marketingu.

O ile telefony i smartfony nie odgrywają najbardziej znaczącej roli jako urządzenia mobilne w e-mail marketingu, o tyle system operacyjny dla telefonów już tak.

Jaki z tego wniosek? Dopasowanie kampanii mailingowych na urządzenia mobilne, zwłaszcza na telefony i smartfony, przy obecnych trendach, z pewnością pozytywnie wpłynie na wyniki kampanii. 

Najpopularniejsze domeny – najlepsi klienci w e-mail marketingu w 2019 roku

Jak to wygląda w poszczególnych grupach klientów 

W ogólnych statystykach można zauważyć najbardziej popularne trendy wśród użytkowników poczty e-mail, które z pewnością można wziąć pod uwagę przy planowaniu przyszłych działań marketingowych. Jednak firmom współpracującym z konkretną grupą odbiorców mogą one nie wystarczyć. Rynek B2B wymaga zdecydowanie innego podejścia do klientów. Nie jest on tak dynamiczny jak rynek B2C, jednak również możemy zauważyć istotne trendy. 

Co branża to obyczaj 

Jak wiadomo, każda branża cieszy się różnym zainteresowaniem, jedna mniejszym, druga większym. Na poziom zainteresowania daną kampanią może wpłynąć nie tylko rodzaj branży, ale konkretna marka. Budowanie świadomości marki zdecydowanie powinno być elementem marketingu, o którym nie należy zapominać. Dobra reputacja świadczy o wysokiej jakości danej marki, jeśli będziemy o to dbać, klienci sami zaczną się pojawiać. Warto śledzić najnowsze raporty dotyczące e-mail marketingu, może natrafimy na dane, które zrewolucjonizują i wywrócą nasze działania do góry nogami. 🙂  

Postaw na responsywność w e-mail marketingu

Coraz więcej Polaków nie tylko wykorzystuje urządzenia mobilne do sprawdzania poczty, lecz również do robienia zakupów, zwłaszcza w przypadku smartfonów. Jeżeli uważasz, że wystarczająco dużo osób czyta Twoje mailingi na telefonach i smartfonach, powinieneś obrać odpowiednie strategie do tworzenia wiadomości. Mamy dla Was kilka wskazówek, które powinniście mieć na uwadze, planując kampanie mailingowe w przyszłości.

1. Nadawca – jest to pierwsze pole, które widzi odbiorca, zwykle bardziej wyróżniające się niż preheader i tytuł maila. Jeśli nie chcemy, żeby nasza wiadomość została potraktowana jako SPAM, dbajmy o dobrą reputację firmy, a odbiorcy będą patrzeć przychylnie na nasze maile.

2. Jednokolumnowy układ – taki układ gwarantuje prawidłowe wyświetlanie wiadomości na każdym urządzeniu. Mail będzie wtedy czytelny i przejrzysty.

3. Czcionka – źle dostosowana czcionka może męczyć wzrok, co sprawia, że odbiorca najprawdopodobniej nie zapozna się z Twoją ofertą, nie mówiąc już o skorzystaniu z niej. Używaj “bezpiecznych fontów” np. Arial, Times New Roman.

4. CTA – pamiętaj o wyraźnym przycisku zachęcającym do działania. Ponad 60% konsumentów w internecie dokonuje spontanicznych zakupów. Duży przycisk “Zyskaj rabat 30%” lub “Kup teraz”  widoczny zaraz po otwarciu wiadomości przyciąga uwagę i może być wyzwalaczem, dzięki któremu Twoja konwersja wzroście nawet o 45%! 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznego e-mail marketingu? Napisz do nas lub umów się na bezpłatną 10-minutową konsultację z naszym CEO, Tomaszem Dziobiakiem. 

Dowiedz się:

Na co zwrócić uwagę planując kampanie mailingowe 2020 roku

Dobre praktyki e-mail marketingu

 

Komentarze:

Comments

comments