Jak poprawić konwersję w mobile

Krzysztof Heyda

14-03-2018
Jak poprawić konwersję w mobile

Wszyscy znamy te statystyki, powtarzane w branży jak mantrę – ponad 50% ruchu w internecie pochodzi z mobile (w Polsce już ponad 60%!). Ponad 40% użytkowników deklaruje chęć realizacji zakupu w całości w telefonie – od przejrzenia oferty do zamówienia i płatności. Tylko co z tego, jak ciągle konwersja w mobile jest niższa niż na desktopie? Klienci nie chcą kupować mobilnie z powodu marnego UX, wolnego ładowania stron i skomplikowanych formularzy.

Oto trzy aspekty które, wzięte pod uwagę, poprawią Waszą konwersje w mobile.

Prędkość

W czasach gdy o sukcesie nowych urządzeń czy ofert operatorów liczy się szybkość – pamięci, procesora lub łącza – strona mobilna musi nadążać za oczekiwaniami klientów. Pełne załadowanie strony mobilnej zajmuje przeciętnie 15,3 sekundy. Przy dzisiejszym parciu na prędkość, użytkownicy zamiast zastanawiać się „kto robi to dobrze” szukają „kto robi to dobrze i szybko”.

Osoby patrzące od strony biznesowej często nie uważają problemów z prędkością ładowania strony za swoje. „To problem deweloperów” – mówią. A jednak każda sekunda ładowania może przełożyć się nawet na 20% spadek konwersji i to już jest problem biznesu. Dlatego pamiętając i dopieszczając kreacje reklamowe oraz metody na sprowadzenie ruchu na stronę, nie zapominajmy o jej optymalizacji – bo to jest miejsce, gdzie możemy stracić potencjalnych klientów.

Chcesz sprawdzić prędkość swojej strony w mobile i dostać kilka porad optymalizacyjnych? Sprawdź to narzędzie od Google https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl

Ścieżka

Dzisiaj użytkownicy nie chcą widzieć różnicy między stroną w mobile, desktopem, aplikacją czy fizycznym sklepem. Chcą, aby doświadczenie zakupowe było tak samo łatwe i takie samo w każdym z kanałów. Skończył się podział na offline i online i kończy się podział na kanały. Ty też musisz z nimi skończyć.

Doskonałym przykładem zmian jest sieć pizzerii Dominos. 5 lat temu zamówienie u nich pizzy przez stronę, od wejścia na stronę, do podsumowania zamówienia, wymagało przejścia 25 kroków. Nic dziwnego, że wielu użytkowników odpadało po drodze, a konwersja spadała. Po usprawnieniu procesu, wprowadzeniu profili klientów, które automatycznie wypełniały informacje, które wcześniej musieli oni sami wpisywać, liczba kroków zmalała do 4-5, a konwersja poszła znacząco w górę.

Teraz 60% zamówień pochodzi z internetu, z czego połowa z mobile. Ale użytkownicy chcieli więcej i Dominos podniosło rękawicę. Sieć zupełnie zmieniła swoje podejście do wdrażania zmian w internecie. Zamiast jednego, dużego, wieloletniego projektu, robią oni wiele małych i innowacyjnych zmian. Wypuszczają rozwiązanie, testują, wyciągają wnioski, poprawiają i znowu wypuszczają. I jeszcze raz. I jeszcze raz. Takie podejście pozwala im na dynamiczne dostosowanie się do nowych realiów oraz szybkie reagowanie na ruchy konkurencji i oczekiwania klientów.

Dzisiaj jest ponad 15 sposobów, by zamówić pizzę od Dominos bez żadnej interakcji z człowiekiem – przez stronę mobilną, Google Home czy wysyłając pizzę emoji w social mediach. Wypuścili nawet aplikację pozwalającą na zamówienie pizzy… bez ani jednego kliknięcia.

Personalizacja

Ludzie oczekują od marek, że dostarczą personalizowane, dopasowane do kontekstu treści (coś, co Google określa jako mikro momenty). Marki jednak nie wierzą, że inwestycja w personalizację może się zwrócić. I tu się mylą.

Dziewięćdziesiąt procent organizacji inwestujących w spersonalizowane doświadczenia konsumenckie zgadza się, że znacząco przyczynia się to do zwiększenia rentowności biznesu. Personalizacja nie jest już przyszłością, tylko istotną strategią biznesową.

Hyundai przygotował mocno personalizowane doświadczenie dla użytkowników swojej strony. Jeśli klient jest we wczesnej fazie zakupu, to zostaje przekierowany na stronę, gdzie może porównać modele, sprawdzić cenę, opcje wyposażenia czy zastosowane w samochodach technologie. Gdy klient jest zainteresowany konkretnym modelem i wyposażeniem, Hyundai przekierowuje go prosto na listę najbliższych salonów dealerskich. Ta nakierowana na potrzeby personalizacja, przyczyniła się do wzrostu konwersji w salonach producenta.

Prędkość, ścieżka i personalizacja – to jest to, co musisz wziąć pod uwagę tworząc mobilny ekosystem. Musi być szybko i łatwo, inaczej użytkownicy pójdą gdzie indziej.

Przeczytaj także

Sprawdź jak mierzyć konwersję z mobile

 

Komentarze:

Comments

comments