Tech reklamy na Super Bowl 2018

Krzysztof Heyda

04-02-2018
super Bowl 2018

Dziś wielki dzień dla dwóch, zwykle niezupełnie z sobą związanych grup ludzi – fanów sportu i fanów reklam. O 18:30 czasu wschodniego, na U.S. Bank Stadium w Minneapolis rozpocznie się 52 finał Super Bowl. Miliony fanów footballu amerykańskiego będzie śledziło walkę o mistrzowski tytuł między Patriotami z Nowej Anglii a Orłami z Filadelfii, a miliony fanów marketingu czeka na bloki reklamowe w trakcie tego wydarzenia. Koszt emisji 30 sekundowego spotu wynosi ok. 5 milionów dolarów, a zasięg takiej reklamy może dobić przeciętnie do 100 milionów widzów.

W naszym życiu coraz więcej technologii, nie jest więc nic dziwnego w tym, że klipy przygotowane specjalnie na Super Bowl, coraz częściej tworzone są przez technologicznych gigantów. Co może zaskakiwać, w tym roku nie zobaczymy reklam przygotowanych przez Google czy GoDaddy – firmę która wyrobiła sobie markę na kontrowersyjnych klipach. A co zobaczymy?

Sprint w klipie “Do the math and switch to Sprint”

Sprint to jedna z największych sieci komórkowych w Stanach Zjednoczonych. W tym roku postawiła ona na porównanie do jednego ze swoich konkurentów – sieci Verizon. W klipie zobaczymy laboratorium a’la Westworld i roboty naśmiewające się ze swojego twórcy.

 

Konkurenci Sprint, Verizon i T-mobile, również mają pokazać swoje reklamy podczas Wielkiej Gry, ale na razie nie znamy więcej szczegółów.

Wix.com z gwiazdami YouTube

Wix.com o popularna usługa pozwalająca szybko i łatwo przygotować strony internetowe. Reklamy Wix’a często pojawiają się na Super Bowl. W tym roku firma zaprosiła do współpracy znaną parę komików i youtuberów Rhetta & Linka lub jak sami siebie nazywają “Internetainers” (utworzone przez nich słowo powstało z połączenia słów internet i rozrywka).

 

Amazon z reklamą Alexy w super obsadzie

Już kilkanaście dni przed Super Bowl Amazon wypuścił teaser swojego klipu, w którym Alexa traci głos. W pełnej wersji reklamy okaże się jak firma radzi sobie z tym problemem. Poza Alexą w klipie występują Jeff Bezos, właściciel Amazonu i najbogatszy człowiek na Ziemi, rewelacyjny aktor Sir Anthony Hopkins, kucharz-celebryta Gordon Ramsey, aktorka Rebel Wilson i amerykańska raperka Cardi B. Enjoy!

 

Co ciekawe ta reklama nie wybudzi do działania milionów asystentów Amazonu w amerykańskich domach, mimo że słowo-klucz Alexa pada 10 razy w jej trakcie. Nad problemem niekontrolowanego włączania się Echo przez np. reklamy Amazon zastanawia się już od pewnego czasu. We wrześniu 2014 roku firma zgłosiła patent opisujący dwie techniki zapobiegające wybudzeniu Alexy. Pierwsza zakłada wysłanie fragmentu reklamy do Echo, zanim zostanie ona odtworzona publicznie. Wtedy Echo porównuje wydaną komendę, do otrzymania próbki, by określić czy ma na nią zareagować. Druga metoda określa sposób, w jaki sama reklama mogłaby wysyłać odpowiednie informacje do Echo informując asystenta by się nie włączał.

Zastosowanie pierwszej techniki przez Google Asystenta, konkurenta Amazon Echo, widzieliśmy przy okazji partyzanckiej reklamy Burger Kinga, w której lektor wywoływał Asystenta, by ten opowiedział o nowym Whooperze. Po kilku dniach Google zablokował głos z reklamy w urządzeniach Google Home, tak by ten nie mógł ich aktywować.

I Amazon z reklamą nowej produkcji Prime Video

Popularność usług streamingowych ciągle rośnie. Powstaje też wiele tytułów przygotowanych konkretnie do internetu. I właśnie “Tom Clancy’s Jack Ryan” jest filmem przygotowanym specjalnie pod usługę Amazon Prime Video.

 

Squarespace z Keanu Reeves

Squarespace jest kolejną usługą pozwalającą na proste przygotowanie strony internetowej. Głównym i jedynym bohaterem klipu jest Keanu Reeves, który niedawno otworzył własną firmę i produkuje motocykle (serio -> archmotorcycle.com) i wykorzystał Squarespace, by stworzyć dla niej stronę WWW.

 

Groupon i lokalny patriotyzm

Znany i popularny również u nas serwis zakupów grupowych Groupon wraca na Super Bowl po raz pierwszy od 2011 roku. W klipie Tiffany Haddish, amerykańska aktorka komediowa, będzie zachęcała do wspierania lokalnych przedsiębiorców przez zakupy na Grouponie.

 

Mam wrażenie, że w tym roku mniej jest innowacyjnych kampanii wykorzystujących nowe technologie i oryginalne pomysły. W zeszłym roku mieliśmy pierwszą reklamę Super Bowl na żywo, czy opakowania na chipsy z tagami NFC (najciekawsze zeszłoroczne tech reklamy Super Bowl możecie zobaczyć TUTAJ). Brakuje też reklam od wielkich graczy – gdzie Google, gdzie Microsoft, gdzie Apple?

Z drugiej strony wszystko przed nami, część reklam trzymana jest w tajemnicy do samego końca. Jak tylko pojawi się coś ciekawego to zaktualizuje ten tekst i dam Wam znać.

 

Komentarze:

Comments

comments