Jak marki Samsung Galaxy i KIA zostały mecenasami polskiego esportu

Tomasz Borowski

22-01-2024
Jak marki Samsung Galaxy i KIA zostały mecenasami polskiego esportu

Dla wielu marketerów sektor gier i esportu jawi się jako obszar, gdzie stosunkowo łatwo można pokazać się ze swoimi produktami i usługami. Prowadzi to do sytuacji, w której co rusz pojawiają kampanie skierowane do fanów tej formy rozrywki, nie wszystkie jednak osiągają zamierzony cel. Potwierdzają to wyniki badania zrealizowanego przez agencję gamingową FRENZY i firmę badawczą Kantar, z których wynika, że jedynie 16 proc. polskich fanów gamingu i esportu przyznaje, że marki rozumieją i potrzeby i potrafią się z nimi komunikować. Jak zatem zdobyć przychylność tej atrakcyjnej grupy i nie wystawić wizerunku marki na szwank? Odpowiedzią może być stary, dobry sponsoring. Na takie działania w 2023 roku zdecydowały m.in. marki jak Samsung Galaxy, KIA i KitKat, które zostały partnerami rozgrywek esportowych – Ultraliga. 

Ultraliga to autorski projekt firmy FRENZY, który od początku wspierany jest przez producenta gry – firmę Riot Games. 2023 był piątym rokiem realizacji tego najważniejszego w Polsce i regionie turnieju esportowego w League of Legends oraz trzecim, jeżeli chodzi o organizację Mistrzostw Polski w grę Teamfight Tactics – Ultraliga TFT. Wszystkie mecze wygenerowały w tym okresie niemal 6,5 mln wyświetleń i 2,5 mln obejrzanych godzin. W rozgrywkach Ultraliga udział bierze 8 drużyn z regionu, do którego zalicza się Polska, Łotwa, Litwa, Estonia, Ukraina, Gruzja i Izrael, a wygrana w rozgrywkach gwarantuje awans do turnieju europejskiego – EMEA Masters. Wyróżnikiem Ultraligi, jest bardzo wysoka jakoś produkcyjna oraz szeroki kanał dystrybucji, który obejmuje platformy YouTube i Twitch a także ogólnopolski kanał telewizyjny skierowanych do fanów gamingu, esportu i anime – Polsat Games. 

Samsung Galaxy Ultraliga 

W 2023 roku w sponsoring polskich i regionalnych rozgrywek spod szyldu Ultraliga zaangażowały się takie brandy jak Samsung Galaxy, KIA i KitKat, a potwierdzeniem skuteczności takich działań, jest rozszerzenie współpracy przy projekcie Ultraliga na cały rok 2024 przez markę Samsung Galaxy. Samsung  zdecydował się na partnerstwo tytularne rozgrywek spod szyldu Ultraliga z uwagi na potrzebę dotarcia do atrakcyjnej grupy konsumentów, jaką są fani gier i esportu. Partnerstwo tytularne największego turnieju w Polsce i regionie w jedną z najpopularniejszych gier na świecie jaką jest League of Legends (wg. producenta gry w LoL-a w 2023, każdego miesiąca do gry logowało się ponad 200 mln graczy) okazało się idealną strategią. 

W ramach współpracy nazwa, Samsung Galaxy stała się częścią oficjalnej nazwy całego cyklu turniejowego i była obecna na wszystkich materiałach publikowanych na profilach społecznościowych oraz w trakcie transmisji na kanałach Polsat Games w telewizji i Internecie. Z okazji rozpoczęcia współpracy agencja FRENZY przygotowała spot wideo, który został zrealizowany w całości przy użyciu smartfonów Samsung Galaxy S23 Ultra. Aktorami w klipie byli casterzy i influencerzy, na co dzień komentujący Ultraligę tacy jak Wojciech “Bezi” Wróbel, Tomasz “Magvayer” Filipiuk, Mikołaj “Silv4an” Sinacki, Tomasz „TheFakeOne” Milaniuk, Michał “Myha” Francuz i Michał “Bialito” Biały. Zwieńczeniem współpracy w 2023 roku była organizacja turnieju LAN z udziałem publiczności oraz oficjalnego Watch Party, gdzie fani mogli wspólnie przeżywać esportowe emocje. 

Obecność marek (Samsung Galaxy, KIA, KitKat) przy projekcie została bardzo ciepło przyjęta przez społeczność co m.in. skłoniło markę Samsung Galaxy do rozszerzenia współpracy na cały rok 2024. Pierwszą aktywacją w nowym sezonie była premiera nowego smartfona Samsung Galaxy S24 Ultra, który został zaprezentowany na żywo w trakcie przerwy pomiędzy meczami. Z wewnętrznych badań przeprowadzonych wśród społeczności skupionej wokół esportowego League of Legends w Polsce wynika, że świadomość marki Samsung Galaxy jako sponsora turnieju esportowego wzrosła o ponad 20 proc. w trakcie trwania Ultraligi. O 6 proc. wzrosła też chęć wyboru telefonu tej marki w przypadku zakupu nowego smartfona.

KIA i jej droga do esportu 

W 2023 roku KIA Europe została oficjalnym partnerem europejskiego turnieju League of Legends EMEA Championship (LEC). Aby wzmocnić obecność marki wśród fanów esportu także w Polsce, lokalny oddział KIA zdecydował się na podjęcie współpracy z agencją gamingową FRENZY, odpowiedzialną za Ultraligę, ale także za realizację polskiej transmisji z LEC. Marka została oficjalnym partnerem rozgrywek Ultraliga, a jej działania oparte były w dużej mierze na realizacji różnorodnych materiałów wideo.  

W ramach współpracy FRENZY przygotowało m.in. spot reklamowy oraz branded content, w którym znani casterzy (komentatorzy), prezentują zalety samochodu elektrycznego KIA EV6. Cała konwencja utrzymana była w humorystycznym klimacie, a samochód posłużył jako gigantyczny power bank, którym ładowane są komputery, na których bohaterowie rozgrywają mecz w League of Legends. W ramach współpracy zrealizowano także pięcioodcinkowy talk show – „Droga do esportu”,  w którym znany komentator Wojciech „Bezi” Wróbel rozmawia z legendami polskiej sceny esportowej z pokładu samochodu elektrycznego KIA EV6 oraz serię materiałów wideo podsumowujących cotygodniowe zmagania w ramach Ultraligi – tzw. Ultranewsy. Marka nie zapomniała o społeczności i zorganizowała m.in. konkurs, w którym do wygrania był wyjazd na finały LEC do Montpellier oraz esportowe gadżety. 

Autor

Tomasz Borowski, head od comms, FRENZY

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments