Play wykorzystuje gaming mobilny w celu promocji usługi “Zapłać z Play”

Justyna Oracz

19-01-2021
Play wykorzystuje gaming mobilny w celu promocji usługi “Zapłać z Play”

Marketer

Play

Agencja

Mediacom/Fantasyexpo

Czas trwania kampanii (akcji)

Przełom 2019/2020

Wykorzystane media

Social media, rozgrywki esportowe, Twitch

Cel

Celem kampanii była promocja usługi “Zapłać z Play” jako metody płatności w sklepie Wargaming, wśród graczy mobilnych w grę World of Tanks Blitz. Przebiegało to za pośrednictwem dedykowanej platformy gamingowej dla graczy mobilnych Play Polska Liga Mobilna.

W Polsce firmy telekomunikacyjne od lat ze sobą konkurują w oferowanych propozycjach na kartę czy abonamentowych, a także internetu mobilnego. Kilka lat temu operatorzy dostrzegli, że młoda grupa docelowa stanowi specyficzny segment rynku, charakteryzujący się dużą skłonnością do zmiany sieci. Widząc ten trend, rozpoczęto komunikację do tej grupy poprzez ich zainteresowania – głównie kino i muzykę. Sieć Play skupiła się na innym passion poincie – gamingu.

Opis

Założeniem projektu było wdrożenie platformy, która da graczom możliwość integracji i rywalizacji oraz pozwoli komunikować przeznaczone dla nich produkty i usługi. W ramach Play Polskiej Ligi Mobilnej (PPLM) można było zagrać w takie gry jak: Brawls Stars, Clash Royale i World of Tanks Blitz. Transmisje ligi były dostępne na platformach Twitch.tv, YouTube oraz Facebook, co zmaksymalizowało dotarcie. Celem biznesowym było połączenie świata graczy mobilnych z ofertą Play: usługą internetu mobilnego, telefonami, czy usługi „Zapłać z Play”, które są wykorzystywane przez posiadaczy smartfonów.

Mając doświadczenie w kontekście ofert i komunikacji prowadzonych w ramach #GamersGonnaPlay, marka dostrzegła potencjał w usłudze “Zapłać z Play”. To alternatywa dla płatności kartą czy przelewu internetowego. Opłaty za zakupy mobilne można dopisać do rachunku w Play lub zapłacić z bieżących środków w Play na kartę.

W efekcie nawiązano współpracę z firmą Wargaming – deweloperem gier mobilnych i desktopowych, takich jak: World of Tanks, World of Tanks Blitz, World of Warships. Dzięki partnerstwu, transakcje dokonane w sklepie Wargaming.net (np. za wirtualne waluty, pojazdy premium), użytkownik będący klientem Play, może doliczyć do swojej faktury u operatora.

Dodatkowym kanałem komunikacji do graczy byli influencerzy gamingowi, z którymi Play współpracuje na stałe.

Wyniki

W sumie, w ramach komunikacji na kanałach social media ligi mobilnej, w ramach transmisji oraz przy wsparciu influencerów Play, osiągnęliśmy 800 tys. wyświetleń oraz ponad 75 tys. interakcji. Komunikacja została przyjęta pozytywnie – 98% komentarzy było pozytywnych.

Dzięki komunikacji osiągnięto zwrot z inwestycji na poziomie 320%, co przełożyło się na ROI na poziomie 3,2! Średnia wartość transakcji w sklepie Wargaming.net – per klient – wzrosła aż o 700%, w stosunku do innych transakcji w usłudze „Zapłać z Play”.

Komentarz

Tworzenie dedykowanych platform dla graczy, które idealnie odpowiadają na ich potrzeby stało się kluczowe, by dotrzeć do tej specyficznej i dość hermetycznej grupy. Poprzez działania dedykowane, które zawierają konkretne korzyści oraz dostarczają rozrywki, marki mogą mieć doskonały sposób na komunikację w sposób naturalny i niewymuszony.

Autor

Justyna Oracz, head of communications, Fantasyexpo

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments