Jak dotrzeć do osób zarządzających i decyzyjnych?

Jak dotrzeć do osób zarządzających i decyzyjnych?

Prowadzisz biznes B2B lub B2B/B2C i zastanawiasz się, jak w prosty, a zarazem rzetelny sposób dotrzeć do osób zarządzających w firmach z konkretnej branży? Wiesz, że kluczową rolę odgrywa źródło i aktualność danych, a nie chcesz zbierać kontaktów w sposób manualny? Poznaj sposoby na zdobycie danych kontaktowych do kadry zarządzającej i zobacz, jak możesz do nich dotrzeć za pomocą e-mail marketingu, któremu nie raz głoszono śmierć, a jednak ma się dobrze i w dalszym ciągu jest ogromną szansą dla wielu biznesów chcących rozwijać swoją sprzedaż i kontakt z klientami. 

Do kogo powinieneś dotrzeć?

Każda firma z sektora B2B musi mierzyć się z wyzwaniem dotarcia do swojej grupy docelowej. Poszukując nowych klientów, musimy zaplanować i prowadzić szereg działań, które przeprowadzą ich przez cały proces zakupowy. Dotarcie do klientów biznesowych wymaga analizy i znalezienia odpowiednich uczestników procesu decyzyjnego. 

Wiedząc, kim jest nasza grupa docelowa i osoby decyzyjne, jakie są jej potrzeby, motywacje, problemy czy nawyki, łatwiej jest nam dopasować metody, kanały i język komunikacji. 

Przyjmijmy, że masz już zdefiniowaną grupę docelową, dlatego wiesz, jakie są potrzeby i problemy Twoich potencjalnych klientów. Wierzysz, że Twoje rozwiązanie lub produkt skutecznie usprawni pracę innych i przyniesie efekt. Masz już wypracowane i przetestowane grupy docelowe i doświadczenie w realizacji projektów spełniających potrzeby danych grup. Pozostaje Ci w odpowiedni sposób zaprezentować rozwiązanie przez dotarcie do odpowiedniej osoby w danej firmie. 

Ukierunkowanie działań biznesowych pod rzeczywiste potrzeby i oczekiwania odbiorcy to nie tylko budowanie wizerunku marki i zwiększanie rozpoznawalności, ale przede wszystkim działanie dążące do rozwoju sprzedaży. Dzięki określeniu grupy docelowej jesteśmy w stanie w ogóle do niej dotrzeć i powiedzieć jej o naszym produkcie, którego właśnie potrzebuje.

Jak dotrzeć do osób zarządzających?

Kontakt z prezesem lub właścicielem firmy nie zawsze jest dobrym pomysłem. Po to w firmach są budowane konkretne działy i na ich czele stoi dyrektor lub menedżer, by z nimi nawiązywać relacje biznesowe i im proponować swoje rozwiązanie lub usługę.  Odpowiednio przygotowane struktury w firmie i ich respektowanie sprawia, że procesy są uporządkowane, a wymagania i odpowiedzialność w jasny sposób określone.

Jak zdobyć dane kontaktowe do osób pracujących na konkretnych stanowiskach? Z pomocą przychodzi system DMSales i jego możliwości.

Biznesowe bazy danych DMSales

DMSales jest narzędziem wspierającym dotarcie do kontaktów biznesowych, umożliwia zbudowanie bazy kontaktów i realizację procesu prospectingu. Użytkownicy systemu otrzymują dostęp do baz danych, które są stale monitorowane pod względem aktualności i jakości, a co najważniejsze, zgodne z RODO. Dostępne w systemie bazy dzięki możliwości szerokiego filtrowania np. po branży, stanowisku, wielkości zatrudnienia, pozwolą Ci przeprowadzić prospecting (kampanie poszukujące klientów) do określonej grupy docelowej. Możesz dokonać selekcji kontaktów B2B znajdujących się w bazie na podstawie wielu czynników: lokalizacji, PKD, obrotu rocznego, kapitału zakładowego, czy daty rozpoczęcia działalności, a także wspomnianej branży i nazwy stanowiska. W ten sposób szybko otrzymasz dostęp do adresów e-mail lub numerów telefonu i stacjonarnych do osób pracujących na określonym stanowisku z branży, którą jesteś zainteresowany. Poza możesz otrzymać także dane adresowe, informacje o obrocie i kapitale, a to może pozwolić Ci spersonalizować ofertę biorąc pod uwagę te czynniki. 

Wyszukiwarka kontaktów biznesowych z LinkedIn

LinkedIn to bez dwóch zdań idealne medium do nawiązywania relacji biznesowych. Wyszukiwarka kontaktów na LinkedIn umożliwia dotarcie do CEO, dyrektorów sprzedaży, marketingu, osób odpowiedzialnych za HR, IT, Business Development i wszystkich innych stanowisk, które należą do Waszej grupy docelowej. Jednak aby nawiązać kontakt z daną osobą, musisz skorzystać z narzędzi, które Ci to umożliwią, lub manualnie wysyłać wiadomość, choć nie z każdą osobą będziesz mógł się skontaktować bez posiadania jej w gronie znajomych lub konta Premium.

Jak w łatwy, szybki i skuteczny sposób pozyskać dane kontaktowe do osób pracujących w konkretnych firmach lub na określonych stanowiskach? Tutaj znów z pomocą przychodzi DMSales, które stworzyło bezpłatną wtyczkę, która zautomatyzuje pozyskanie kontaktów e-mail i numerów telefonów do osób z LinkedIn. 

Jak to działa?

Asystent LeadIn to nieocenione wsparcie podczas docierania do kadry zarządzającej i pracowników konkretnych stanowisk, a także nawiązywania relacji biznesowych i dalszego angażowania leadów. Zarejestruj się w systemie DMSales, utwórz nowy projekt, nadaj mu nazwę, a następnie pobierz wtyczkę LeadIn z Chrome Web Store. Przejdź do wyszukiwarki LinkedIn i wpisz np. “dyrektor sprzedaży”, zaznacz “wyszukiwanie osób” a następnie włącz wtyczkę LeadIn w Twojej przeglądarce Chrome. Kliknij przycisk “Pobierz informacje o kontaktach” by dane kontaktowe do osób zostały zapisane w Twoim projekcie w systemie DMSales.

Jaki jest kolejny krok?

Pozyskanie kontaktów z LinkedIn czy zbudowanie bazy odbiorców na podstawie zasobów danych DMSales to zaledwie pierwszy krok. Aby nawiązać relację musimy zrobić kolejny krok w postaci kontaktu, który możemy wykonać za pomocą różnych źródeł – e-mail, SMS, kontaktu telefonicznego. Każdą z form kontaktu zrealizujesz korzystając z systemu DMSales, który pozwoli Ci zrealizować i zautomatyzować kampanię e-mail i SMS, a także dzwonić bezpośrednio z systemu i otrzymywać nagranie rozmowy. Brzmi interesująco? To idealne rozwiązanie dla handlowców i marketerów B2B, którym zależy na pozyskaniu kontaktów biznesowych i realizacji prospectingu, który ma na celu pozyskanie nowych leadów, czyli osób wstępnie zainteresowanych usługą lub produktem. Więcej o docieraniu do kadry zarządzającej przeczytasz we wpisie: https://dmsales.com/blog/jak-przeprowadzic-prospecting-do-kadry-zarzadzajacej/

Chcąc dotrzeć do kadry zarządzającej lub pracowników konkretnego szczebla, zbuduj bazę odbiorców kierując się nazwą aktualnie zajmowanego stanowiska. Umożliwią Ci to narzędzia, np. wtyczka LeadIn, które pomagają pozyskać kontakty z LinkedIn, gdzie aktualność danych o obecnie zajmowanym stanowisku jest wysoka. 

Korzystając z narzędzia DMSales zbudujesz listę kontaktów na podstawe zasobów baz danych lub pozyskasz je z LinkedIn, a następnie możesz przeprowadzić spersonalizowane rozmowy i zacząć budować relacje biznesowe, które ostatecznie doprowadzisz do sprzedaży. 

Przetestuj bezpłatnie DMSales i sprawdź, do ilu potencjalnych klientów będziesz w stanie dotrzeć wykorzystując funkcje narzędzia. 

www.dmsales.com 

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments