SEO dla początkujących – co powinieneś wiedzieć przystępując do pozycjonowania?

SEO dla początkujących – co powinieneś wiedzieć przystępując do pozycjonowania?

Ogromna ilość stron internetowych sprawia, że aby przebić się w sieci, trzeba walczyć o uwagę użytkowników sprawdzonymi sposobami. Tym właśnie zajmuje się SEO – stara się uplasować witrynę internetową na jak najwyższych wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu budujemy jej popularność, wzrost wejść, jej rozpoznawalność. Zaś jeśli jest to strona e-commerce – także dochód ze sprzedaży.

Co oznacza skrót SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to proces, którego celem jest osiągnięcie przez stronę internetową jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwań dla wybranych fraz kluczowych. Chodzi głównie o organiczne wyniki wyszukiwania, czyli mające postać bezpłatnych linków do strony WWW.

Przez lata termin i pojęcie bardzo mocno ewoluowały. Obecnie kojarzymy je głównie, jako element strategii marketingu internetowego marki SEM (Search Engine Marketing), mający na celu pozycjonowanie jej w Google. Pod pojęciem SEO mieści się także szereg działań mających na celu optymalizowanie strony pod kątem jak najlepszego usability, czyli zbudowania jej w taki sposób, aby była przyjazna zarówno dla wyszukiwarki oraz wygodna (czytelna) w poruszaniu się po niej przez użytkowników.

Działania związane z SEO możemy podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich jest związana z wykonaniem czynności optymalizacyjnych przeprowadzanych bezpośrednio na stronie (on-site). Do drugiej grupy działań należą te wykonywane poza stroną. Są to tak zwane działania off-site, czyli wszystko to, co jest związane z pozyskiwaniem zewnętrznych linków do strony (tzw. link building).

Od zeszłego roku, kiedy Google znacząco zmienił mechanizm działania wyszukiwarki, duże znaczenie w temacie pozycjonowania nabrało szereg nowych działań, które definiuje się jako podstawowe wskaźniki internetowe (Core Web Vitals). Wymienia się trzy rodzaje wskaźników:

1. LCP (Largest Contentful Paint) – jak szybko nasza strona ukazuje się oczom użytkownika.

2. FID (First Input Delay) – w jakim czasie witryna staje się interaktywna.

3. CLS (Cumulative Layout Shift) – czas stabilizacji strony. Więcej na ten temat pisaliśmy w oddzielnym artykule.

Jednym z najlepszych i najpopularniejszych narzędzi służących do określenia problemów technicznych na naszej stronie jest PageSpeed Insights od Google. Mierzy ono czas ładowania strony, a także wskazuje czynniki powodujące jego wydłużenie.

Rola agencji SEO

SEO to dzisiaj bardzo skomplikowane pojęcie, na które składa się szereg zagadnień technicznych. Są pasjonaci, którzy próbują optymalizować oraz pozycjonować stronę samodzielnie. W dłuższej perspektywie czasu nie sposób obejść się jednak bez profesjonalnego wsparcia agencji SEO, która na starcie zaproponuję audyt.

Czym jest audyt SEO?

Aby ocenić, czy witryna jest dostosowanie do wymagań Google, należy przeprowadzić audyt SEO.

1. Audyt SEO to analiza strony WWW, która uwzględnia czynniki mające wpływ na jej pozycjonowanie.

2. Audyt ma za zadanie ocenić treść oraz kontent, jaki znajduje się na stronie.

3. Audyt SEO to optymalizacja techniczna strony.

4. Audyt zbada, jak strona jest widoczna zarówno dla urządzeń desktopowych, jak i mobilnych.

5. Sprawdzi także prędkość ładowania strony, co jest szczególnie istotne w przypadku e-commerce.

Dobra agencja SEO jest na bieżąco ze zmieniającym się i ciągle udoskonalanym algorytmem wyszukiwania. Bierze udział w warsztatach, ma dostęp do profesjonalnych narzędzi.

Z racji tego, że pozycjonowanie jest obecnie wysoce specjalistycznym pojęciem, w dobrej agencji SEO znajdziemy specjalistów od UX, link buildingu, SEO technicznego oraz od budowania kontentu.

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments