Kategoria "Mobile" szczęśliwa dla Polaków na Cannes Lions
DDB&tribal Warszawa zdobywa brąz na festiwalu reklamowym Cannes Lions. Agencja tryumfowała w kategorii “Mobile” za kampanię “Move update” i jest to jak na razie jedyna nagroda przypadająca polskim agencjom w trakcie trwającego Cannes Lions 2015.
– Nie możemy dziś mówić o dużej marce aktywnie działającej w biznesie, bez pojęcia odpowiedzialności społecznej – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald’s Polska.
DDB&tribal Warszawa została nagrodzona za projekt łączący świat gier mobilnych – jako głównego “pożeracza” czasu nastolatków – ze światem aktywności fizycznej.
“Move update” przetwarza dane z aplikacji sportowych na bonusy w grach. W pierwszej kolejności technologię zaimplementowano w gry McDonald’s m.in. Powrót drwala. Projekt jest na licencji open source, a agencja zachęca deweloperów, aby algorytm wdrażali w swoich produkcjach.
Kampania dotyka poważnego problemu. Z danych wynika, że nastolatki spędzają aż 20 godzin tygodniowo na grach, pozostając w tym czasie w bezruchu.
Grand Prix w kategorii “Mobile” przypadł Google za projekt okularów Cardboard, czyli niskobudżetowych gogli z kartonu. W zgłoszeniu do Cannes Google podaje, że od launch’u w czerwcu 2014 roku dzięki Cardboard wirtualnej rzeczywistości mogły doświadczyć miliony osób. Projekt spotkał się z uznaniem mediów, deweloperzy stworzyli ponad 600 kompatybilnych aplikacji, a także powstały pierwsze kampanie reklamowe Volvo, Lionsgate i Converse.
W uzasadnieniu podano: Jury uważa, że demokratyzacja VR to prawdziwy game-changer. Cardboard kosztuje około 20 dolarów i pozwoli markom zaangażować ogromną ilość konsumentów, oferując im różne poziomy doświadczenia. O upowszechnianiu się technologii wirtualnej rzeczywistości pisaliśmy więcej w artykule “Virtual Reality w każdej kieszeni”.
Cardboard wygrał nawet z oszałamiajacym sukcesem The Ice Bucket Challenge, które otrzymało jedynie złotą statuetkę.
Ze wszystkimi nagrodzonymi pracami można zapoznać się w tym miejscu.
Komentarze:
Comments