Opera odnotowuje 164-procentowy wzrost liczby nowych użytkowników iOS w całej UE od kiedy są oni proszeni o wybór swojej domyślnej przeglądarki

Opera odnotowuje 164-procentowy wzrost liczby nowych użytkowników iOS w całej UE od kiedy są oni proszeni o wybór swojej domyślnej przeglądarki

Od czasu wejścia w życie unijnego Aktu o rynkach cyfrowych (ang. Digital Markets Act) 7 marca prawie 400 milionom użytkowników smartfonów w Unii Europejskiej jest proszona o wybranie domyślnej przeglądarki na urządzeniu z systemem Android lub iOS. Flagowa przeglądarka Opera na iOS – europejska alternatywa wobec fabrycznych rozwiązań – odnotowała 164-procentowy wzrost liczby nowych dziennych użytkowników w okresie od 5 do 7 marca.

Czytaj więcej: Akt o rynkach cyfrowych (Digital Markets Act – DMA) korzystny dla konsumentów

Przyrost liczby nowych użytkowników przeglądarek mobilnych Opery na Androida i iOS, miał miejsce na głównych rynkach w całej Unii Europejskiej. Opera na iOS szczególną popularnością cieszy się we Francji, gdzie liczba nowych użytkowników wzrosła pięciokrotnie, aż 402%. W Hiszpanii liczba nowych użytkowników wzrosła 7 marca o 143%, podczas gdy w Polsce i Niemczech odnotowano wzrost odpowiednio o 68% i 56%.

Wyniki wskazują, że użytkownicy iOS byli chętni do zmian i korzystają z okazji, aby przejść na inne, bardziej zorientowane na użytkownika aplikacje, takie jak Opera. Natomiast Opera na Androida również odnotowała znaczny wzrost  liczby użytkowników – szczególnie we Francji, gdzie dzienna liczba nowych użytkowników wzrosła o 54% w dniu wprowadzenia nowych unijnych regulacji.

Także inne przeglądarki pochwaliły się wyraźnym wzrostem począwszy od 7 marca, czyli dnia, w którym Apple udostępniło zmiany, ilość pobrań przeglądarki Brave zaczęła przekraczać 10 tys. dziennie.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments