Polski Sembot pozwala pracownikom marketingu na oddelegowanie swoich zadań do sztucznej inteligencji

GoMobi.pl

18-03-2024
Polski Sembot pozwala pracownikom marketingu na oddelegowanie swoich zadań do sztucznej inteligencji

Sembot, polska firma zajmująca się automatyzacją i optymalizacją kampanii reklamowych w internecie, zaprezentowała swoje nowe narzędzie – wirtualnego marketera AI. Sembot AI zautomatyzuje kilkadziesiąt codziennych procesów.

W Sembot prace nad wprowadzeniem sztucznej inteligencji do oprogramowania ułatwiającego działania w branży e-commerce trwały od lat. Dotąd w performance marketingu opierano się głównie na powtarzalnej i nudnej pracy przy wykorzystaniu narzędzi analitycznych. Automatyzacja i sztuczna inteligencja pozwalają obsługę codziennych procesów niemal całkowicie wyeliminować. Punktem przełomowym było upublicznienie ChataGPT, czyli pierwszego narzędzia dającego masowy dostęp do sztucznej inteligencji. Za nim jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać kolejne projekty bazujące na AI. Od tego momentu nie było już możliwości rozwoju bez sztucznej inteligencji.

– Stąd niemal natychmiastowa decyzja, żeby Sembot stał się firmą typu „AI First”. Głównym naszym założeniem było to, żeby wbudować sztuczną inteligencję w nasz produkt, który oferujemy sklepom internetowym czy agencjom reklamowym. Napisaliśmy od nowa system, który zmienia język używany przez ludzi w komunikacji z chatem AI na konkretne działania marketingowe – opisuje Bartosz Ferenc i dodaje: – Równolegle rozpoczęliśmy procedurę dołączenia do środowiska ChatGPT jako niezależnie działająca wtyczka. Zgłosiliśmy się w pierwszym możliwym momencie i po dwóch miesiącach otrzymaliśmy zgodę. Dzięki temu już w marcu 2023 klienci z całego świata mogli korzystać z naszego rozwiązania.

Wtyczka była jednak dopiero początkiem drogi, która doprowadziła do stworzenia Sembot AI. Przez kolejny rok, 16-osobowy zespół specjalistów pracował, aby stworzyć zaawansowane narzędzie do e-marketingu, które oferuje funkcje usprawniające zarządzanie kampaniami reklamowymi. Jak podają twórcy rozwiązanie może zarówno zastąpić marketera dla klientów szukających taniej i efektywnej usługi, jak również pozwolić specjalistom znacznie podnieść swoją sprawność i wyeliminować rutynowe działania.

– Naszym punktem wyjścia było ułatwienie pracy reklamodawcom jak i specjalistom od marketingu. Po prostu dobrze mieć pod ręką asystenta, który odpowie na wszystkie twoje pytania związane ze sprzedażą w internecie. Zna najlepsze praktyki, wie wszystko o twoich danych. Codziennie sprawdza, co dzieje się na kontach reklamowych, regularnie odwiedza twoją stronę i sugeruje poprawki. Analizuje konkurencje, widoczność twojej oferty i porównuje ceny z innymi oferentami. Wykonuje setki drobnych czynności, które zawsze były z tyłu głowy, ale nie było komu ich zlecić – zaznacza Bartosz Ferenc.

Jak podkreśla założyciel Sembota, takiego narzędzia, który w holistyczny sposób wspiera w pracy reklamodawców i zespoły marketingowe nie stworzył jeszcze nikt na świecie.

Co wyróżnia Sembot AI?

Narzędzie zbiera wszystkie dane z Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, Google Merchant Center, Microsoft Advertising czy Facebook. Ma także wbudowany inteligentny czat – Marketera AI, który zna odpowiedzi na pytania o dane kampanii. Sembot AI zajmuje się też głęboką analizą danych z wszystkich kanałów reklamowych, która pozwala podejmować kluczowe decyzje dotyczące zarówno pojedynczych produktów z oferty jak i całych kampanii.

Analizie poddawana jest też konkurencja. Dzięki temu firma uzyskuje natychmiastową przewagę choćby dzięki sprawdzeniu cen podobnych produktów czy ich pozycji w największych systemach reklamowych. Sembot AI zasugeruje również optymalizację.

Dodatkowe funkcje to automatyzacja raportów oraz system obsługi zadań. Do systemu trafiają zgłoszenia wygenerowane przez użytkownika, uruchomione procesy, monitoring poczty czy analiza transkrypcji wideo-konferencji. – Już teraz nasz Sembot AI realizuje kilkadziesiąt procesów, będących codziennością dla sumiennych specjalistów performance. Z każdym tygodniem dochodzi kilka kolejnych i w najbliższym czasie pokryjemy za pomocą AI niemal 100% rutynowych zadań marketera – zapowiada Ferenc.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments