Ponad połowa posiadaczy smartfona zrobiła m-zakupy!

Łukasz Kłosowski

16-04-2014
Ponad połowa posiadaczy smartfona zrobiła m-zakupy!

Mobile Institute przeprowadził w kwietniu 2014 roku badanie mShopper. Wynika z niego, że aż 55 proc. właścicieli smartfonów zrobiło mobilne zakupy, z czego 57 proc. to były kobiety.

Wyniki są wysokie – często w tego typu badaniach pomija się najbardziej intuicyjny zakup czyli wizytę w markecie (App Store, Google Play, Windows Phone Store). Wiele dostępnych na rynku badań tego nie uwzględnia, przez co wychodzi później, że Polacy nie dokonują mobilnych zakupów, a cały m-commerce w Polsce kuleje.

Badanie mShopper uwzględnia tę kategorię i tak wśród przebadanych aż 58 proc. zapłaciło za aplikacje i książki, 32 proc. za cyfrową muzykę bądź film. Wysoko we wskazaniach znalazły się kategorie modowa i elektronika – 26 proc. zapłaciło za odzież, a 25 proc. za art. elektroniczne.

55 proc. przebadanych kupuje na smartfonie, 32 proc. na tablecie, a 13 proc. na obu urządzeniach. Z ich wskazań wynika, że na mobilne zakupy wydali około 200 zł. Nikt z badanych nie wskazał też, że wydaje powyżej 500 zł miesięcznie. Dlaczego… bo korzystali ze smartfona. Osoby, które zeznały, że uprawiają tzw. couch-commerce, czyli wydają za pośrednictwem tabletów, wskazywały średnio wyższe wydatki niż smartfonowcy.

Tylko 14 proc. dokonuje płatności zbliżeniowo, a reszta posługuje się przelewem (42 proc.), kartą kredytową (29 proc.), płatniczą (27 proc.). 15 proc. przebadanych dokonało płatności wewnątrz aplikacji (in-app purchase).

Więcej statystyk znajdziecie w raporcie mShopper. Znalazła się tam również analiza showroomingu – badanie potwierdza wcześniejsze analizy, w których wynika, że 30 proc. Polaków uprawiają go nagminnie. Tu przyznaje się do tego aż 75 proc. smartfonowców. Znajduje się w nim także rozdział o zakupach on i offline.

Cały raport jest do pobrania w tym miejscu.

Komentarze:

Comments

comments