Rozpoczynamy na GoMobi.pl cykl artykułów poświęcony beacon technology

Łukasz Kłosowski

09-07-2015
Rozpoczynamy na GoMobi.pl cykl artykułów poświęcony beacon technology

Partnerem działu jest MobileMS, weteran polskiej branży mobile’owej. Autorzy “Odkoduj Łódź”, jednej z najgłośniejszych akcji mobile sprzed kilku lat, która wykorzystywała nowatorską jak na tamte czasy technologię, a mianowicie fotokody. W 2008 roku Łódź był pierwszym miastem posiadającym tego rodzaju system informacji turystycznej. Akcja okazała się na tyle innowacyjna, że została wykorzystana nawet jako część kampanii zorganizowanej przez władze miasta do promocji regionu.

Od tamtego czasu firma utożsamiana jest z dużymi przedsięwzięciami z pogranicza nowych technologii. Podążając za trendami MobileMS z sukcesem realizuje dzisiaj także akcje z wykorzystaniem beacon technology.

Działania MobileMS cechuje rozmach. Kiedyś swoje aplikacje i projekty budowali dla społeczności wielojęzykowych. Kto wie, jak trudne to realizacje, rozumie o co chodzi. Dziś to oni wdrożyli największą sieć beaconów w centrum handlowym. Skala w Manufakturze sprawia, że to jedno z największych wdrożeń w Polsce w ogóle.

W 2015 roku beacony pojawiły się w większości realizowanych przez nich projektów, zarówno w sferze publicznej, jak i biznesowej. Zazwyczaj jako część większego pakietu usług. Firma spodziewa się, że w najbliższym czasie staną się elementem obowiązkowych kampanii mobilnych przeznaczonych dla konkretnych realizacji.

I tu jest odpowiedź na pytanie o celowość tego działu. Jesteśmy świadkami absolutnego boomu beacon technology w Polsce. Jeszcze w zeszłym roku projekty pojawiały się – posługując się kultowym hasłem reklamowym – “z pewną taką nieśmiałością”. W ostatnich miesiącach wyrastają jak grzyby po deszczu, a każdy kolejny jest ciekawszy, większy i bardziej zaawansowany. W serii przyjrzymy się bliżej technologii, na której rodacy chcą zrobić pieniądze. Być może polska dolina beaconowa jest pojęciem nieco na wyrost, ale nie zmienia to faktu, że w naszym kraju dzieje się dużo w temacie.

Weźmiemy na warsztat kampanie zarówno indoorowe, jak i outdoorowe. Postaramy się zgłębić zagadnienie także z technicznego punktu widzenia. Dziś pierwszy z tematów temat wprowadzający, a w najbliższych tygodniach pozostałe.

Branżo. The time is now. To się dzieje teraz i to się dzieje w Polsce!

Komentarze:

Comments

comments