Rozpoczynamy na GoMobi.pl serię tekstów pt. "Bank w telefonie"

Łukasz Kłosowski

04-04-2014
Rozpoczynamy na GoMobi.pl serię tekstów pt. "Bank w telefonie"

Ta seria musiała powstać. To była jedynie kwestia czasu i znalezienie odpowiedniego partnera. W rozpoczynającym się dzisiaj cyklu wpisów pt. “Bank w telefonie” znajdziecie artykuły, opinie, analizy, recenzje i newsy na temat bankowości mobilnej.

Według ostatnich danych TNS już 44 proc. Polaków posiada smartfona, a w grupie 15-19 lat ten odsetek wynosi 74 proc.! W kolei według firmy doradczej Deloitte i jej raportu “Digital Trends 2013” smartfonów i tabletów w Polsce mamy już 8 milionów czyli o 2 miliony więcej niż rok wcześniej.

Polsce coraz bliżej do efektu skali, dzięki czemu to wszystko będzie miało sens. Badanie TNS pt. „Rola mobilnych finansów w życiu Polaków” dostarcza informacje, że 29 proc. internautów z kontem bankowym korzysta też z jego wersji mobilnej. 22 proc. użytkowników telefonów komórkowych na świecie, a 24 proc. w Europie wykorzystało swój telefon do usług bankowych. W Polsce ten odsetek wynosi 12 proc. Dlaczego Polacy korzystają z banku w telefonie? Ponieważ – odpowiadając głosem ulicy – “to jest szybkie”, “to działa 24h”, “nie muszę wypełniać druczków”, “nie stoję w kolejkach”.

Rewolucja mobilna prowadzi do następującej sytuacji – z badań wynika, że w 2016 roku jedna transakcja w stacjonarnym oddziele banku będzie równoznaczna z 300. transakcjami mobilnymi! To tylko początek drogi. Dążymy do bankowości mobilnej 4G łączącej w jednej aplikacji system transakcyjny z możliwością płatności mobilnych. Temu służyć ma seria wpisów “Bank w telefonie” – z jednej strony chcemy pokazać, jakie są dzisiejsze możliwość i ograniczenia bankowości mobilnej oraz chcemy wskazać jej liderów. Z drugiej strony chcemy dostarczyć Wam wiedzę na temat, jakie możliwe zastosowania ma ona w zanadrzu.

Partnerem serii został Getin Bank, instytucja bankowości mobilnej, która jako jedyna w Polsce posiada prestiżową nagrodę w międzynarodowym konkursie Banking Technology Awards za najlepsze wykorzystanie technologii mobilnych w usługach finansowych. Getin Bank jest innowacyjny i ma zasługi również poza czystym mobile. Jego zeszłoroczne mega wyróżnienie Cannes Innovation Lion za kartę Display MasterCard, czyli plastikową kartę z wyświetlaczem, gdzie widzimy informacje o dostępnych środkach oraz dzięki której otrzymujemy hasło jednorazowe do potwierdzenia operacji w systemie bankowości internetowej, było jednym z większych w całej branży.

Polska nagradzana w Cannes za innowacje – to się nieczęsto zdarza, to się dzieje prawie nigdy! A jednak są takie firmy i osoby, które wiedzą, że w dzisiejszej dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości bycie pasywnym to skazanie się na powolną stagnację. Coraz bardziej żyjemy w cyfrowych czasach, a mobilna rewolucja to już nie marketingowa teoria, a fakt i na tym polu Getin nie ma się czego wstydzić o czym jeszcze będziemy szerzej informować.

Mamy więc silnego partnera chcącego pokazać, że jego oferta jest jedną z ciekawszych na rynku. To stało się motywem do rozpoczęcia serii “Bank w telefonie”. Ona musiała powstać, ponieważ 2014 rok będzie prawdziwym przełomem. Ruszy Polski Standard Płatności, pola nie oddadzą hegemoni transakcji bezgotówkowych Visa i MasterCard, wystrzelą alternatywni dostawcy i alternatywne usługi, a GoMobi.pl jak zawsze opisze to wszystko i dostarczy dobrych praktyk ;-).

W pierwszym z wpisów analizujemy bieżącą sytuację na rynku i przytaczamy kilka ciekawych przykładów aplikacji bankowości mobilnej.

Jak zawsze życzę wielu inspiracji!

Komentarze:

Comments

comments