Rusza Facebook Mobile Games Publishing, bo Facebook coraz więcej zarabia z mobile

Łukasz Kłosowski

01-08-2013
Rusza Facebook Mobile Games Publishing, bo Facebook coraz więcej zarabia z mobile

Facebook ogłosił start Facebook Mobile Games Publishing, pilotażowego programu będącego odpowiedzią na stale rozrastający się ekosystem gier na portalu. Założeniem programu jest wsparcie małych i średnich studiów deweloperskich w wypromowaniu gier i dotarciu do graczy na całym świecie.

Uczestnictwo w programie Facebook Mobile Games Publishing pozwoli wypromować mobilne produkcje małych i średnich twórców, którym często brakuje odpowiednich możliwości promocyjnych. Globalny zasięg portalu pozwoli deweloperom także na płynne przejście z rynku lokalnego do odbiorców na całym świecie.

Facebook będzie także wspierał twórców gier w docieraniu do właściwych odbiorców, dzięki czemu np. twórcom strategii łatwiej będzie odnaleźć fanów gier strategicznych.

Uczestnictwo w programie nie pozbawi twórców pełnej kontroli nad własną produkcją.

W programie pilotażowym biorą udział: 5th Planet z grą RPG Dawn of the Dragons, Brainbow z Dr. Newton: TheGreat Brain Adventure, Certain Affinity z Age of Booty: Tactics, Dragonplay z Live Hold’Em, Gameloft z Kingdoms & Lords, KiwiGames z Shipwrecked, Space Ape z Samurai Siege.

Mali i średni deweloperzy, zainteresowani uczestnictwem w Facebook Mobile Games Publishing, mogą aplikować do programu pod tym adresem.

Z mobilnego Facebooka korzysta obecnie ponad 800 mln użytkowników, a ponad 260 mln gra na portalu w gry. Przychody z reklam mobilnych złożyły się na 41 proc. całości przychodów z reklam w II kw. 2013, które stanowiły 1,81 mld dol. W I kwartale 2013 przychody z reklamy mobilnej 30 proc. wszystkich przychodów. Częścią tych przychodów są płatne kampanie aplikacji mobilnych prowadzone na Facebooku. Więcej na ten temat w tym wpisie.

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments