Wywiady

Bartłomiej Gola: dostarczamy inteligentny kapitał

Bartłomiej Gola: dostarczamy inteligentny kapitał

Mówi się, że w Polsce mamy niską skłonność do ryzyka. Dlaczego tak jest? Bartłomiej Gola, SpeedUp Venture Capital Group: Myślę, że jesteśmy w takim momencie, że pokolenie bezpośrednio po zmianie komunistycznej było gotowe do ryzyka, bo miało niewiele do stracenia. Teraz, kiedy mamy pierwsze przejawy stabilności, ludzie boją się jej utraty. Nie mamy też takiej zamożności, abyśmy mogli ponosić ryzyko utraty jakiejś części posiadanego majątku. Myślę, że niska skłonność […]

Sam Ball: rzecz w tym, że agencje się nie zmieniają, a świat wokół tak

Sam Ball: rzecz w tym, że agencje się nie zmieniają, a świat wokół tak

Łukasz Kłosowski

10-11-2016

Poniżej rozmowa z Samem Ballem. Rozmawialiśmy z nim we wtorek w trakcie 6. edycji Imagination Day, gdzie w trakcie swojej prezentacji “Misfits & Madmen. Disrupting the creative process with new and surprising points of view on the world” mówił o swojej idei Diversity of Thought (Różnorodność Myśli). To propozycja skierowana do agencji reklamowych w celu poprawienia ich kreatywności. Kilka słów na temat naszego rozmówcy. Sam Ball w wieku zaledwie 25 lat został dyrektorem kreatywnym w Tribal […]

Nasz rynek niby jest duży, ale jednocześnie za mały, aby osiągnąć skalę

Nasz rynek niby jest duży, ale jednocześnie za mały, aby osiągnąć skalę

Niedawno upadł Vine, zakupiony za 30 mln dolarów. Gdzie popełniono największe błędy? Marcin Szeląg, partner w funduszu inwestycyjny Innovation Nest: Nie śledziłem dokładnie historii Vine. Nie oceniałbym aktualnej sytuacji jako błędu. Duże firmy technologiczne nieustannie eksperymentują z nowymi produktami i usługami. Chyba najlepszym przykładem jest Google. Mimo swojej siły też ma na koncie wiele nieudanych projektów. W przypadku Twittera jest podobnie. Podobno w 90 proc. przypadków akwizycji lub […]

Zapotrzebowanie na usługi testowania jest coraz większe

Zapotrzebowanie na usługi testowania jest coraz większe

Łukasz Kłosowski

13-09-2016

Jesteście jednym z największych deweloperów aplikacji mobilnych w kraju o jednym z najdłuższych staży na rynku. Właśnie odpalacie w Looksoft dział testów dla klientów zewnętrznych. Dlaczego dopiero teraz? Robert Rapkowski, kierownik Działu Testów w Looksoft: Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się nad oferowaniem usług testowych zewnętrznym klientom. Głównym czynnikiem, który wpłynął na tę decyzję jest szeroka gama urządzeń do testów, którą aktualnie dysponujemy. Konkurencja oferująca usługi testerskie często […]

Rozmawiamy z Patrykiem Bukowieckim z AddApptr o ich nowej sieci reklamy mobilnej

Rozmawiamy z Patrykiem Bukowieckim z AddApptr o ich nowej sieci reklamy mobilnej

Łukasz Kłosowski

03-08-2016

Patryk do tej pory znany byłeś w branży jako head of mobile w Grupie Allegro. Co Cie sprowadza do branży reklamowej? Patryk Bukowiecki, country manager Poland AddApptr: Wiesz, zawsze ceniłem sobie dużą dynamikę branży IT i to, jak wiele jej odnóg z sobą się przenika, jedna innej się podkłada czy wchodzi w drogę. W związku z tym, postanowiłem spróbować czegoś, co interesowało mnie już od dawna i co ciągle […]

Tworząc mobilne aplikacja bankowe, musimy iść na kompromis

Tworząc mobilne aplikacja bankowe, musimy iść na kompromis

GoMobi.pl

30-05-2016

Na rynku bankowych aplikacji mobilnych od kilku lat trwa wyścig. Oczekiwania klientów banków dotyczące mobilnego dostępu do ich usług ciągle rosną, chociaż wielu z nich nadal ma obawy związane z bezpieczeństwem tych rozwiązań. Jak stworzyć aplikację, która sprosta tym wymaganiom? Rozmawiamy z Piotrem Łakomskim, dyrektorem Departamentu Rozwoju Kanałów Cyfrowych w Alior Banku. Płatności zbliżeniowe, dostęp do konta na ekranie telefonu i inne funkcje związane z mobilną bankowością powoli […]

Rafał Sułkowski, LookSoft Advertisement: największe wyzwanie – nadążać za technologią

Rafał Sułkowski, LookSoft Advertisement: największe wyzwanie – nadążać za technologią

Reklama mobilna rozwija się w coraz szybszym tempie. Upowszechnienie smartfonów, czas spędzany na korzystaniu z internetu na urządzeniach mobilnych, czy wpływ mobile na decyzje zakupowe sprawia, że staje się on istotnym elementem komunikacji marketingowej. Na temat reklamy mobilnej, obecnego stanu rynku oraz na temat prognoz rozmawiamy z Rafałem Sułkowskim, sales directorem w LookSoft Advertisement. To nowy podmiot, który wywodzi się z jednego z największych deweloperów aplikacji mobilnych w Polsce, z firmy LookSoft. Na początek […]

Pobierz raport „mShopper 2.0. Polacy na zakupach mobilnych” – największe badanie tego rodzaju w Polsce

Pobierz raport „mShopper 2.0. Polacy na zakupach mobilnych” – największe badanie tego rodzaju w Polsce

Łukasz Kłosowski

29-03-2016

Polscy konsumenci przez rok poczynili duży progres pod względem zakupów z poziomu urządzenia mobilnego o czym przekonacie się czytając raport „mShopper 2.0. Polacy na zakupach mobilnych”. Z jego lektury dowiecie się, że to nie koniec, że tendencja na przyszłe lata dla m i e-commerce również rysuje się bardzo optymistycznie.

Smartfony coraz mniej służą do wykonywania połączeń

Smartfony coraz mniej służą do wykonywania połączeń

Zachowania użytkowników w sektorze TMT z roku na rok kształtują się w odmienny sposób. Okazuje się, że duży wpływ na to, które medium wyprzedza pozostałe, mają poszczególne grupy wiekowe. Smartfony w wyścigu o zapewnienie rozrywki zdecydowanie deklasują zwłaszcza telewizję. Jednocześnie użytkownicy coraz rzadziej używają ich do tradycyjnych rozmów. O sytuacji sektora TMT i wynikach raportu „Deloitte TMT Predictions 2016” rozmawiamy z Agnieszką Zielińską, dyrektor Działu Doradztwa Finansowego Deloitte. Według szacunków Deloitte […]

Misericors – aplikacja miłosierdzia

Misericors – aplikacja miłosierdzia

Łukasz Kłosowski

08-02-2016

Nie wiem czy wiecie, ale od 8 grudnia do 20 listopada bieżącego roku trwa w Kościele katolickim Nadzwyczajny Jubileusz Miłosierdzia Bożego. Ten wyjątkowy czas – tak zwany Rok Miłosierdzia – został wprowadzony przez papieża Franciszka. Oficjalne uroczyste odbędzie się podczas tegorocznej Niedzieli Miłosierdzia, uroczystości zainicjowanej przed laty przez Jana Pawła II i tradycyjnie obchodzonej w Drugą Niedzielę Wielkanocną. Na tę okoliczność polska fundacja Misericors.org oraz deweloper firma Looksoft zbudowali aplikację, która ma […]

Płatności zbliżeniowe HCE w aplikacji IKO już u 50 tys. osób

Płatności zbliżeniowe HCE w aplikacji IKO już u 50 tys. osób

Łukasz Kłosowski

02-02-2016

Wywiad z Jakubem Grzechnikiem, dyrektorem Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO BP. W IKO właśnie pojawiła się możliwość płatności HCE. To czwarty bank na rynku po Banku Pekao SA, Getin Banku i BZ WBK. Co powinien zrobić posiadacz aplikacji, aby zapłacić zbliżeniowo? Przede wszystkim powinien sprawdzić, czy spełnia techniczne warunki skorzystania z usługi – posiada telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 4.4, wyposażonym […]