Uwielbiam wszelkie aktywności zmierzające do rozwoju AFA Media. Wszystko, co robimy ma na celu poszerzanie naszych kompetencji digitalowych

Łukasz Kłosowski

10-09-2020
Aleksandra Fajęcka, prezes zarządu spółki AFA Media

Jak AFA Media przeżyło COVID? Sporo rozmawialiśmy na początku na ten temat.

Aleksandra Fajęcka, prezes zarządu spółki AFA Media: Tak jak wspominałam w poprzednim materiale, kryzys jedynie mobilizuje spółki grupy, w tym mnie do działania, opracowywania nowych koncepcji biznesowych, strategii oraz wdrażania nowych przedsięwzięć, głownie digitalowych.

Tak też było w tym przypadku. Znacznie rozbudowaliśmy ofertę Grupy, sfocusowaliśmy się na poszerzeniu baz, integracji systemowej w zakresie danych, rozwoju nowych portali, aplikacji, a także na stworzeniu oferty edukacyjnej wraz z jedną z najbardziej prestiżowych uczelni w Polsce – Collegium Humanum. W związku z tym powstał Instytut Mobile&Digital Marketingu.

Za chwilę czeka nas wdrożenie AFA Star oraz pierwszej i jedynej w Polsce Aplikacji Narodowej.

To nie próżnowaliście. Jak uważasz Aleksandra czy na jesieni czeka nas druga fala i jak Wasza agencja szykuje się na nadchodzący czas?

Niestety tak. Może nie w takim stopniu jak ostatnio w zakresie alienacji, jednak musimy być przygotowani na wprowadzenie pewnych restrykcji, a co za tym idzie ponownego zabezpieczenia interesów spółek.

Jesteśmy gotowi i przygotowani na drugą falę. Doskonale wiemy, w którym kierunku powinna rozwijać się Grupa. Nie możemy dopuścić do ponownego zamrożenia rynku, dlatego stworzyliśmy produkt, który nawet podczas lockdownu daje możliwość zarabiania dwustronnego – zarabiania modelkom, modelom, influencerom oraz gwiazdom. Z drugiej strony promując produkty klientów w najbardziej „hot” marketingowych obszarach w obszarze digital oraz social mediów.

Ciągle eksperymentujesz. Pamiętam, że temat pojawił się już w trakcie naszej poprzedniej rozmowy, ale było za wcześnie, żeby go drążyć. Mowa o Instytucie Mobile. Jak czytam to “jedyna w Polsce jednostka edukacyjna szkoląca w zakresie digital&mobile marketingu”. Ciekawa inicjatywa. Powiedz coś więcej na ten temat…

Uwielbiam wszelkie aktywności zmierzające do rozwoju Grupy, zwiększania jej kompetencji, kreowania, wdrażania nowych obszarów biznesowych. Nie lubię mieć poczucia straconego czasu, którego w życiu i tak mamy nie za wiele. Wykorzystuję go więc najlepiej jak się da.

Instytut Mobile&Digital Marketingu powstał jako jednostka edukacyjna jednej z najbardziej prestiżowych uczelni w Polsce – Collegium Humanum. Jestem absolwentką studiów podyplomowych MBA i DBA właśnie na tej uczelni i uważam, że sposób prowadzenia zajęć, wykładów oraz praktyk jest tam niesamowity. Nauczyłam się bardzo wiele, zarówno od strony edukacyjnej, jak i biznesowej, jednocześnie poszerzając swoje kontakty. To niezwykle cenne.

Wraz z rektorem Pawłem Czarneckim i kadrą zarządzającą uczelni doszliśmy do wniosku, że na rynku brakuje podmiotu edukującego studentów, przyszłych plannerów, dyrektorów marketingu, specjalistów w najszybciej rozwijającym się obszarze na świecie – w digitalu.

Jak kształceni są tam studenci?

Sposób edukacji w Collegium Humanum jest nieszablonowy. Podany w zupełnie innej formie, niż na pozostałych uczelniach. Praktyka, połączona z pracą na systemach dostępnych we wszystkich największych domach mediowych oraz agencjach. Dostęp do kont testowych, wykładowcy z całej Europy. To wiedza, która z punktu widzenia pracodawcy jest najcenniejsza.

Zapisy na studia oraz kursy odbywają się bezpośrednio przez Szkołę Główną Menedżerską Collegium Humanum, ale widzę też, że powstała ku temu strona WWW. Czy to ta sama oferta?

Tak, to dokładnie ta sama oferta. Strona Instytutu jest tam wzmocniona badaniami i wiadomościami z obszaru mobile&digital. Stworzyliśmy wewnętrzną jednostkę, która analizuje rynek, przeprowadza badania i weryfikuje zagadnienia z obszaru mobile&digital marketingu.

Instytut to jedyna w tej części świata jednostka edukacyjna szkoląca wysokiej klasy specjalistów w zakresie digital&mobile marketingu. Do tej pory przeprowadzając rekrutacje, mogliśmy weryfikować ogólną wiedzę oraz znajomość rynku kandydatów. Dzięki nowemu projektowi edukujemy studentów w zakresie pożądanym przez pracodawców. Chodzi nie tylko o ich wiedzę, ale także znajomość produktów oraz narzędzi marketingowych dostępnych na rynku.

Powodzenia z projektem, ale idźmy dalej. W maju pisaliśmy, że powstał serwis PolandGo. Znajdziemy tam informacje i porady na temat prosperowania firm w trakcie i po pandemii. Jak oceniasz te kilka miesięcy działalności?

Rzeczywiście, pierwotnym założeniem portalu była pomoc przedsiębiorcom, którzy borykali się z problemami finansowymi w czasie kryzysu. Członkowie portalu PolandGo oraz Grupy AFA Media opracowali formularz umożliwiający zgłoszenie swojej firmy, która podczas pandemii przestała generować przychody lub znacznie je zmniejszyła, nie będąc w stanie odzyskać stabilności rynkowej.

Z naszych usług, które były bezpłatne, skorzystało ponad 38 przedsiębiorców. Ponad 20 podmiotów uzyskało pomoc, z czego 18 wykorzystało i wdrożyło opracowany plan aktywności marketingowej. Dwie nie sfinalizowały opracowanego planu.

Jak to wygląda teraz?

Obecnie portal został przekształcony w serwis biznesowy dotyczący aktualnych kierunków rozwoju poszczególnych branż. Znajdziemy tam porady, wywiady, opinie oraz wiadomości dotyczące aktualnych wydarzeń. Wkrótce do serwisu dołączymy również aplikację oraz projekt narodowy.

Z pozostałych nowości – częścią grupy kapitałowej AFA Media są też serwisy CzasNaMoto.pl oraz HelloMamo.pl. To tematyczne serwisy informacyjne, ale zbieracie też tam leady. Powiedz coś więcej na ten temat…

Tak, dopiero raczkujemy i przygotowujemy się de facto na oficjalny start oraz mocną prezentację w przyszłym roku, kiedy zamierzamy wystartować z nowym, telewizyjnym podmiotem, zintegrowanym z serwisami.

W obecnej formie internauci mogą tam znaleźć wiadomości, porady, opinie, wszelkie zagadnienia związane z tematyką serwisu, a także zapisać się do klubu, dającego możliwość otrzymywania bonów, zniżek na artykuły targetowane.

Każda z aktywności, którą wdrażamy jest powiązana z głównym podmiotem – spółką AFA Media, realizującą kampanie marketingowe w obszarze mobile&digital. W związku z tym serwisy również muszą spełniać taką funkcjonalność, w tym właśnie generowanie leadów, targetowanych grup odbiorców.

Wymienione serwisy, jak również te w trakcie realizacji, będą spójną koncepcją marketingową, tworzącą komplementarną grupę mediową.

Czym z kolei jest AFA Star App i jaki jest jej model biznesowy?

AFA Star to wysoko zaawansowane narzędzie marketingowe, umożliwiające komunikację pomiędzy klientami biznesowymi, reklamodawcami, a wykonawcami, influencerami, hostessami, modelkami i gwiazdami. AFA Star daje możliwość generowania kampanii sprzedażowych, leadowych, klikowych, hybrydowych i wizerunkowych według rynkowych kryteriów targetowania oraz umożliwia zatrudnianie modelek, hostess z danego obszaru, miasta, regionu, pozyskiwania gwiazd i influencerów do kampanii.

Oficjalny start produktu w pełnej formie wkrótce, bo 1 października.

Sądząc po tym co mówisz, dochodzę do wniosku, że znacząco zmieniacie model działania AFA Media. Czy to znaczy, że odchodzicie o działań agencyjnych i reklamy mobile, na rzeczy budowania aplikacji? Jaka dziś jest główna strategia?

Absolutnie. Wręcz przeciwnie. Budowanie aplikacji własnych czy też partnerskich, to kompetencje jednego z naszych podmiotów – ADHELLO. Jest on stricte podmiotem technologicznym w grupie.

To jak należy to rozumieć?

Wszelkie działania prowadzone przez nas zmierzają do poszerzania kompetencji digitalowych Grupy, dzięki którym kampanie reklamowe realizowane u nas będą bardziej nowoczesne, dokładne, skuteczne i innowacyjne.

Tak jak wspominałam w poprzednim wywiadzie, planujemy stworzyć zaawansowane, wielozadaniowe narzędzie marketingowe, które będzie wchodziło w skład międzynarodowego, spójnego merytorycznie i biznesowo koncernu medialno-technologicznego.

A plany na przyszły rok, co z emisją akcji, o której też poprzednio rozmawialiśmy?

Plany na przyszły rok to przede wszystkim wdrożenie kolejnych portali, innowacyjnej telewizji zintegrowanej z mobilem, finalizacja aplikacji narodowej i docelowo emisja akcji z partnerem zagranicznym.

A jednak…

Jednak priorytetowym, wręcz nadrzędnym zadaniem jest rozwój dotychczasowych produktów i usług, czyli działalność reklamowa i marketingowa.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments