Mobile native w aplikacji Blix na przykładzie AccorHotels

23 września 2016

Klient:

AccorHotels (dawny Orbis): Ibis, Mercure, Novotel, Sofitel

Agencja:

Mobext Poland (Havas Media Group)

Czas trwania:

Lipiec 2016

Cel:

Kampania sprzedażowa: wygenerowanie bookingów w sieci Accor Hotels w letnich akcjach promocyjnych przy wykorzystaniu kanału mobile.

Opis:

Grupa docelowa działań to osoby poszukujące oferty hotelowej w okresie wakacyjnym. Marketer realizuje dużo kampanii opartych na formatach banerowych (display) lecz w tym przypadku celem było przetestowanie form z kategorii natywnych.

Kampanię przeprowadzono w aplikacji z gazetkami Blix. Dotychczas kategoria turystyczna nie zaistniała na łamach tego wydawcy (były m.in. promocje sieci handlowych, o czym więcej tutaj). Za wybraniem Blixa przemówiła zbieżna struktura grupy z grupą celową marketera (25+, często rodziny).

Skorzystano z formatów natywnych w aplikacji – własna kategoria w listingu ofert.

Dodatkowo konsumenci, którzy dodali zakładkę „AccorHotels” do ulubionych, otrzymywali notyfikacje push z powiadomieniem o nowościach.

Wyniki:

Odnotowano 223 947 otwarć broszur Accor. Współczynnik klikalności (CTR) wyniósł 2 proc. Początkowy wskaźnik konwersji po zmodyfikowaniu strategii publikowania broszur AccorHotels wzrósł o 16 proc. 3/4 rezerwacji zostało dokonanych z systemu Android. Pozostała część rozłożyła się po równo na iOS i Windows Phone.

Komentarz:

Marta Jędrzejewska, digital media manager AccorHotels: Fajnie, jak można zrobić coś jako pierwszy marketer w branży czy w kategorii. Do tej pory tego typu aplikacje były zarezerwowane raczej dla supermarketów. Staraliśmy się tak dobrać ofertę, żeby była ona możliwie jak najszersza. Opublikowaliśmy tylko oferty specjalne, bo taka też jest specyfika medium.

Nadal jesteśmy na Blixie, ponieważ ta strategia faktycznie się sprawdza. I nie chodzi tylko o same wyniki sprzedażowe, bo te można osiągnąć lepsze gdzie indziej. Chodzi o zagospodarowanie niszy, budowanie świadomości nadal mało znanej marki AccorHotels, dzięki pozycjonowaniu w listingu ofert oraz notyfikacje. Użytkownicy chętnie wchodzą na naszą stronę, przeglądają ofertę, a nawet jeśli nie kupią, możemy ich dalej zachęcać do zakupu remarketingiem. Z naszych doświadczeń także jasno wynika, że nasi klienci chętnie szukają mobilnie, ale kupować nadal wolą jednak desktopowo – atrybucje w naszym wypadku nie zostają zaliczone do działań mobilnych. Ale jasnym jest, że to Blix zainicjował sprzedaż. Potwierdzam – testy i aktywne, niestandardowe podejście się zwyczajnie opłaca.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//