Onet buduje wielkanocny serwis specjalny. Układanka sposobem na zatrzymanie użytkownika dłużej na stronie

6 czerwca 2013

Duża popularność projektów reklamowych związanych z czasem bożego narodzenia, skłoniła Onet do próby stworzenia sponsorowanego projektu wielkanocnego. Standardem staje się, że tego typu akcje realizowane przez największych wydawców dają zasięg w granicach 110-130 tys. UU. Piąte z serii case studies Onetu.

Marketer:

Tesco Polska

Produkt reklamowany:

zakupy Tesco

Czas trwania:

14.03–02.04.2013

Użyte formy:

sponsoring, link reklamowy, widget, kampania odsłonowa, magazyn komercyjny

Zakres działań:

W 2013 roku po raz pierwszy w Onet powstał dedykowany serwis wielkanocny w wersji przystosowanej do korzystania na urządzeniach mobilnych. Serwis świąteczny Wielkanoc w wersji mobilnej zawierał następujące odnośniki do sekcji: Przepisy, Zwyczaje, Wiosenne inspiracje, Zrób zakupy, Układanka, Uroda. Cały  projekt zakładał standardowe połączenie jakościowego kontentu Onet z dopasowanym tematycznie lokowaniem produktów partnera.

Dodatkowo wydawca zaproponował użytkownikom w wersji mobilnej grę – układankę. Gra polegała na ułożeniu poprzez przesunięcie palcem po ekranie (slide) rozsypanego zdjęcia, podzielonego na 9 części. Dość trudne zadanie w grze spowodowało dwukrotne wydłużenie czasu spędzonego przez użytkownika na serwisie mobilnym a także interakcję z brandem partnera.

Tradycyjnym już elementem realizowanym przy tego rodzaju projektach stał się widget na stronie głównej odmierzający czas do świąt.

 

Projekt miał także silne wsparcie redakcyjne na stronie głównej m.onet.pl. Magazyn, który był emitowany w czasie Wielkiego Tygodnia, zachęcał do przeczytania siedmiu najciekawszych artykułów, które znajdowały się w serwisie wielkanocnym. Serwis wspierały również linki na stronie głównej oraz kampania autopromocyjna kierująca do treści redakcyjnych, zrealizowana na wszystkich serwisach mobilnych Onet.

Statystyki serwisu:

131 292 UU (unique user)

258 377 PV (page view)

Statystyki na podobnym poziomie osiągnęła Wirtualna Polska, która również zbudowała dla Tesco serwis tyle, że na święta bożonarodzeniowe. Liczba unikalnych użytkowników na Onet jest jednak o 20 tys. wyższa, pomimo że kampania dla Tesco trwała tam 7 dni krócej. Z kolei liczba odsłon jest o ponad 24 tys. wyższa na WP.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//