Viral gaming dla Kia okazał się skuteczny

Łukasz Kłosowski

20-11-2014
Viral gaming dla Kia okazał się skuteczny

Do promocji najnowszego modelu Kia pro_cee’d GT marka wykorzystała mobilny gaming – przygotowana została gra wyścigowa GT Ride, która była do pobrania na telefony i tablety z systemem iOS oraz Android. Zadaniem Havas Media była promocja gry w kanałach mobilnych w Polsce, Holandii, Francji, Austrii, Włoszech i Hiszpanii.

W Kia GT Ride gracze mieli możliwość tworzenia unikalnych tras 3D poruszając swoim smartfonem lub tabletem w powietrzu. Wbudowane w urządzenie czujniki śledziły ruchy użytkownika i zamieniały je w trasy z zakrętami i pętlami. W grze istniała również możliwość dzielenia się trasami ze znajomymi na Facebooku oraz stawiania im wyzwań. Wszystkie aktywności, czyli tworzenie tras, wyścigi na trasach innych użytkowników, wygrane pojedynki i wyścigi innych użytkowników na stworzonych przez gracza trasach były nagradzane punktami, które wliczały się do rankingu. Gra i kampania miała zasięg europejski, a w połowie marca wśród 100 najlepszych graczy z końcowego rankingu rozlosowany został samochód Kia pro_cee’d GT. Więcej na ten temat na GoMobi.pl.

– Naszym zadaniem była promocja gry w kanałach mobilnych. Po 2 miesiącach trwania kampanii zanotowaliśmy ponad 12 tys. pobrań aplikacji. Polska znalazła się w czołówce krajów europejskich, w których promowana była aplikacja. Pod względem ilości pobrań wyprzedziły nas jedynie Włochy – komentuje Adrian Kielich, mobile marketing coordinator w Havas Media.

Gracze z Polski stworzyli prawie 5 tys. tras, ścigali się na nich ponad 60 tys. razy, a 15 tys. razy wyzwali znajomego na pojedynek. W finałowej setce graczy znalazło się 9 Polaków.

Rezultaty:

Ponad 12 tys. pobrań aplikacji

Prawie 50 tys. stworzonych tras przez Polskich użytkowników

Ponad 60 tys. wyścigów

15 tys. wysłanych zaproszeń do gry

Wideo case study

Komentarze:

Comments

comments