GfK Polonia zastępuje Gemiusa w badaniach internetu

Łukasz Kłosowski

26-05-2015
GfK Polonia zastępuje Gemiusa w badaniach internetu

PBI zdecydowało o wyborze firmy GfK Polonia jako wykonawcy badania internetu w latach 2016-2019. Pierwsze wyniki nowego badania zostaną udostępnione na początku 2016. Do tego czasu pomiar widowni internetowej odbywa się w ramach aktualnego badania Megapanel PBI/Gemius.

Umowa na realizację nowego badania PBI obejmuje cztery lata współpracy. W takim też cyklu PBI zamierza organizować kolejne konkursy, aby dostosować badanie do potrzeb rynku i zmieniających się technologii internetowych.

– Nowy standard oznacza nową jakość dla rynku, a potencjał GfK gwarantuje, iż spełnione będą wysokie wymagania postawione w tym przetargu – mówi Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca GfK.

Konkurs ofert na pomiar widowni internetowej trwał od 25 kwietnia 2013. Do Komisji Konkursowej, która dokonywała merytorycznej oceny ofert, zaproszono przedstawicieli polskiego rynku interaktywnego. W pracach Komisji brali też udział przedstawiciele organizacji nie należących do PBI – IAB Polska, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), domów mediowych oraz sieci reklamowych.

Ostateczne oferty na badanie przedstawiło pięć instytutów badawczych: ComScore, Gemius, GfK Polonia, Millward Brown i Nielsen. Rozmowy zakończono w kwietniu b.r., a dzisiaj PBI podjęło decyzję o wyborze firmy GfK Polonia jako wykonawcy badania.

Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie internetu realizowane przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu już ponad 10 lat. Badanie było jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności internetu w Polsce. Pierwsze dane opublikowano w październiku 2004 roku. Od października 2011 roku wyniki publikowane są także na GoMobi.pl.

Komentarze:

Comments

comments