DDB Warszawa i Karina Gos zwycięzcami Innovation Award Media Trendy 2014

Łukasz Kłosowski

08-05-2014
DDB Warszawa i Karina Gos zwycięzcami Innovation Award Media Trendy 2014

Po zeszłorocznej wpadce z mobile, gdzie już na szortliście znalazły się przeciętne prace, a wyróżniono nie tych co trzeba, w tym roku Media Trendy (od tej edycji Innovation Award Media Trendy) zrehabilitowały się. To była świetna gala, wygrały dobre kampanie i wszyscy są happy…

Po raz pierwszy w konkursie wyraźnie rozróżniono kampanie społeczne od kampanii komercyjnych. To słuszne podejście, ponieważ szczególnie w konkursach, gdzie stawia się na innowacyjność i kreatywność, dużo kampanii jest z kategorii tzw. non-profit, więc warto je podkreślić.

W kategorii “Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych”, gdzie jedną z podkategorii było “Innowacyjne wykorzystanie mobile” wygrało wczoraj znakomite The Most Wanted App DDB Warszawa dla Komendy Głównej Policji. To świetna kampania o charakterze społecznym i czytelnicy GoMobi.pl z pewnością ją doskonale znają. Znalazła się też ona w zbiorze dwudziestu „Case studies mobile marketing 2013” z najlepszymi polskimi kampaniami mobile marketing w ubiegłym roku.

Z dużą ciekawością przyjąłem zwycięstwo Kariny Gos w części komercyjnej tej samej podkategorii. Słynna akcja Kariny na Foursquare pomogła jej znaleźć nową pracę. Trzeba przyznać, że zachęcenie do przeprowadzenia z nią rozmowy kwalifikacyjnej za badge’a 4sq jest bardzo pomysłowe i jak się okazuje skuteczne. Po 18 dniach od rozpoczęcia poszukiwań i zerowym budżecie, dostała propozycję od VML Poland, gdzie w tej chwili jest art directorem i copywriterem.

Albo shortlista była krotka, albo nie było ciekawych zgłoszeń, a z kuluarowych rozmów wiem, że były, ale wyróżnienie dla Starcom MediaVest Group za ich kartę świąteczną jest nieco naciągane. Choć cała akcja okazała się szczytna, a na konto fundacji charytatywnych trafiło 17,5 tys. zł, to szanowna kapituło w Polsce w ostatnim roku były o wiele lepsze kampanie mobile. Nie sposób ich wszystkich wymienić. Co najlepsze jest ich coraz więcej.

Na uwagę zasługują też inne kampanie, które chodź nie znalazły się w podkategorii mobile, a w innych, to w równie dużym stopniu co powyższe wykorzystują ten kanał komunikacji. Uśmiechnięte pomniki Isobar Poland dla Procter & Gamble na Innovation Award Media Trendy 2014 dostały wyróżnienie w podkategorii “Innowacyjne wykorzystanie ambient mediów”. Rzeczywiście kampanię można traktować jako mobilną i w taki sposób nagradzano ją na Epica Awards, ale również jako kampanie w przestrzeni miejskiej. Nie zmienia to faktu, że takie akcje pasty do zębów chciałbym widzieć always.

Nie sposób nie wspomnieć o nowatorskim wykorzystaniu formatu Masthead Expandable w kampanii truskawkowych Tic Tac’ów – odsyłam do case’a z liczbami, który znajdziecie tylko na GoMobi.pl. Na IAMT2014 tiktaki dostały tylko nominację w podkategorii “Innowacyjne wykorzystanie formatów internetowych”. Moim skromnym zdaniem trochę za mało jak na pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych na świecie wykorzystanie tego szalenie skomplikowanego i trudnego we wdrożeniu mechanizmu reklamowego.

SAR dał radę!

To była znakomita gala, a zwierzęce wizualizacje ochiach oraz Mama Studio przejdą do historii, bo były po prostu piękne! Udanie dowcipkował też rozchwytywany ostatnio Filip Chajzer, dzięki czemu nie dość, że obcowaliśmy z wysokiej klasy kampaniami, to na dodatek była luźna atmosfera. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR odświeżyło też statuetkę, która co roku ma teraz wyglądać inaczej.

Ale przede wszystkim rozdano nie jedno, a dwa Grand Prix. Po Mocno Pomocnych Agentach PZU – na tej samej gali otrzymali wcześniej dwie nagrody za kampanię zintegrowaną – można się było spodziewać, że przełamią złą passą i zgarną główny laur. GP dla Bardzo Dobrych Manier Cheil Poland uważam za słuszny ukłon w stronę kampanii społecznych i sprawiedliwą nagrodę za całość. Krzyżując sztućce po posiłku restauracja przekazywała 5 zł na rzecz PCK, a ta mogła zebrane fundusze przeznaczyć na obiady dla dzieci. Zgadzam się z uzasadnieniem organizatorów, że dobre maniery po spożytym posiłku płynące z Polski mają szansę przyjąć się również poza granicami.

Powiem krótko – polska kreacja jest aktualnie silna, a reklama przynajmniej ta innowacyjna, trzyma poziom.

Oby to był dobry rok w Cannes.

 

Komentarze:

Comments

comments