Podsumowanie roku 2015 według Szymona Niemczury
Z perspektywy rynku beaconów 2015 rok przyniósł co najmniej 3 ważne zmiany…
Z jednej strony po raz pierwszy wydatki na marketing proximity i urządzenia BLE zostały uwzględnione w rocznych strategii mobilnych i budżetach firm na całym świecie. Po miesiącach testów i inwestycji w POC, beacony z ciekawego gadżetu dla geeków stały się integralną częścią wielu kampanii omnichannel.
I tu kolejna zmiana – w odniesieniu do technologii kontekstowych nie mówimy już tylko o branży retail. Widzimy, że coraz więcej wdrożeń pojawia się też w transporcie (informacja na lotniskach, aktualizacja rozkładów jazdy pociągów), sektorze medycznym (nawigacja po szpitalach, lokalizacja sprzętu w domach opieki), czy w szeroko pojętej logistyce (monitorowanie przepływu towarów, zarządzanie dostępami w biurach).
Trzeci hit ostatnich miesięcy to jak dla mnie pojawienie się w branży największych światowych marek – Google, Facebook, McDonald’s, Volkswagen, Target.
Co nas czeka? Internet Rzeczy to dziś prawie 5 miliardów połączonych w jedną sieć urządzeń. Według wyliczeń ABI Research do 2020 będzie ich 4 razy więcej. To dlatego według mnie najważniejszym tematem zbliżających się miesięcy będą kwestie związane z bezpieczeństwem IoT. Firmy korzystające z marketingu proximity obok wydajności baterii, zaczną wreszcie zwracać uwagę także na to czy oferowany sprzęt będzie w stanie zabezpieczyć ich biznes przed atakami ze strony hackerów i konkurencji.
Autor
Szymon Niemczura, CEO Kontakt.io
Zobacz także:
Komentarze:
Comments